۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۱۴۵۵۱۱

دلالی نخست وزیر انگلیس برای فروش صد فروند جنگنده به کشورهای عربی

خبرگزاری رسا ـ دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، تلاش می کند که در سفر قریب الوقوع به خاورمیانه سران کشورهای عربی را متقاعد کند صد فروند از هواپیماهای جنگی ساخت این کشور را خریداری کنند.
ديويد کامرون

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه انگلیسی تلگراف، دیوید کامرون نخست وزیر این کشور امیدوار است بتواند در سفر قریب الوقوع خود به منطقه خاورمیانه صد فروند از هواپیماهای جنگنده ساخت انگلیس را به کشورهای عربی بفروشد.


قرار است نخست وزیر انگلیس در جریان سفر سه روزه خود به خاورمیانه جنگنده های جدید یورو فایتر تایفون، که بخشی از آنها در انگلیس ساخته شده است، را به سران کشورهای امارات متحده عربی، عربستان سعودی و عمان معرفی کند.


انعقاد این قراردادهای جدید تسلیحاتی سود سرشاری را نصیب شرکت بی.آ.ای، یکی از مهمترین شرکت های تسلیحاتی انگلیس، خواهد کرد. این شرکت اخیرا تلاش کرد با شرکت اروپایی ای.آ.دی.اس که یکی از بزرگترین شرکت های تسلیحاتی اروپا است ادغام شود اما پس از آن که دولت آلمان با این مساله مخالفت کرد در تلاش خود ناکام ماند.


به نوشته روزنامه تلگراف این برای یک نخست وزیر فوق العاده غیرعادی تلقی می شود که بخواهد این چنین وارد معاملات قراردادهای تسلیحاتی شود و مداخله کامرون در این مساله نشان می دهد که شرکت بی.آ.ای و دولت انگلیس تصور می کنند موقعیت خوبی نصیب آنها شده است تا بتوانند امارات را متقاعد کنند شصت فروند از این جنگنده ها را خریداری کند و به این ترتیب از فرانسوی ها که قرار است جنگنده های رافاله را به اماراتی ها بفروشند عقب نمانند.


این روزنامه در ادامه افزود: دیوید کامرون از تمام مهارت های مذاکراتی خود استفاده خواهد کرد تا سران امارات متحده عربی را متقاعد کند که به جای جنگنده های میراژ فرانسوی از تایفون های ساخت انگلیس در ناوگان هوایی ارتش خود استفاده کند.


تلگراف در انتها نوشت: در صورتی که نخست وزیر انگلیس موفق به فروش این جنگنده ها به سران کشورهای عربی شود این مساله یک موفقیت بزرگ برای شرکت بی.آ.ای و شرکای اروپایی اش محسوب خواهد، چرا که این شرکت ها اوایل امسال معامله بزرگی را از دست دادند و نتوانستند قرارداد فروش 126 فروند از همین جنگنده ها به هند را نهایی کنند./990/ب902/ک

 

ارسال نظرات