۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۱۴۵۵۲۰

مسجدی با ظرفیت ظرفیت ده هزار نمازگزار در لندن ساخته می‎شود

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان لندن مسجدی با گنجایش ده هزار نمازگزار را در کنار ورزشگاه المپیک لندن می سازند.
مسجد در لندن

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه انگلیسی ساندی اکسپرس، مسلمانان شهر لندن تصمیم دارند مسجد عظیمی با گنجایش ده هزار نفر در کنار ورزشگاه المپیک لندن بسازند. 


در مقایسه با بزرگترین کلیسای جامع انگلیس که در شهر لیورپول قرار دارد و گنجایش 3000 نفر را داراست این مسجد از بنایی بسیار بزرگتر برخوردار خواهد بود. شورای منطقه نیوهام در شرق لندن ماه آینده مجوز نهایی ساخت این مسجد را اعلام می کند.


در همین حال یکی از اعضای سابق شورای منطقه نیوهام به اسم آلن کریج که مخالف ساخت این مسجد است دست به فعالیت های گسترده ای ازجمله چاپ صد هزار بروشور تبلیغاتی و توزیع در میان مردم منطقه زده است. کریج در مصاحبه با روزنامه ساندی اکسپرس گفت: به نظر من ما باید دیوانه باشیم، که اجازه دهیم این پروژه ادامه پیدا کند. 


به نوشته این روزنامه یک مرکز اسلامی به نام مرکز ریوراین مسؤولیت این پروژه را بر عهده دارد. در وب سایتی که برای این مسجد در اینترنت ایجاد شده نوشته شده است: مرکز اسلامی این مکان را در نوامبر سال 1996 خریداری کرد. در هفته اول هزار نمازگزار در نماز جماعت شرکت کردند. هم اکنون به طور متوسط هفته ای دو هزار و پانصد نفر در نماز جماعت شرکت می کنند. به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران نیاز به بازسازی ساختمان مسجد و توسعه آن برای برآورده شدن نیاز مسلمانان احساس می شود./990/ب902/ک

ارسال نظرات