۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۱۴۷۳۸۶

بازداشت علمای بحرین به دلیل بیان ظلم یزید

خبرگزاری رسا ـ علما و خطبای مجالس حسینی در بحرین به دلیل بازگو کردن ظلم و ستم های یزید از سوی دستگاه های امنیتی فراخوانده شده و تعدادی از آنان بازداشت شدند.
سيد کامل الهاشمي از علماي شيعه بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از صوت المنامه، حجت الاسلام سید کامل الهاشمی از علمای شیعه بحرین به اتهام سخنرانی علیه نظام آل خلیفه در یکی از مجالس حسینی به یک هفته حبس محکوم شد.

 

مقامات آل خلیفه که فضای امنیتی شدیدی را علیه عزاداری حسینی در بحرین بوجود آورده اند این عالم را به اتهام بیان جملاتی علیه نظام به مدت یک هفته حبس کردند و پرونده وی را به دادگستری انتقال دادند.

 

جمعیت العمل اسلامی بحرین با صدور بیانیه ای بازداشت این عالم و فراخوانی علما، خطبا، مداحان و مسؤولان هیأت های عزاداری را محکوم و بر لزوم آزادی فوری همه بازداشت شدگان تاکید کرد.

 

این جمعیت، اقدامات روزهای گذشته نظام علیه هیأت های عزاداری را فشار علیه آزادی عقیده خواند و نظام آل خلیفه را به عدم تبعیض علیه شیعیان دعوت کرد.

 

حجت الاسلام شیخ حسن العالی یکی دیگر از خطبای حسینی بحرین نیز به دلیل بیان جمله «دولت یزید از سوی مسلمانان مرفوض است» به مرکز پلیس فراخوانده شد و مقامات امنیتی از وی خواستند این جمله را تشریح کند.

 

مقامات آل خلیفه نسبت به جملات علما و سخنرانان علیه ظلم و ستم به شدت حساس شده و بسیاری از خطبای مجالس حسینی را به دلیل بازگو کردن جملات تاریخی به مراکز امنیتی فراخوانده می شوند.

 

مقامات آل خلیفه اعتقاد دارند جملاتی که خطبای حسینی علیه ظلم و ستم یزید و مظلومیت امام حسین(ع) بیان می شوند به وضعیت کنونی بحرین مرتبط است./980/ب902/ک

ارسال نظرات