۰۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۴۷۹۸۴
نتایج یک تحقیقات نشان داد؛

مسلمانان فرانسه در یافتن کار با تبعیض روبرو می شوند

خبرگزاری رسا ـ نتایج یک پژوهش که اخیرا توسط یکی از اساتید دانشگاه استانفورد آمریکا منتشر شد نشان می دهد مسلمانان فرانسه برای استخدام شدن در بازار کار فرانسه با تبعیض روبرو می شوند.
مسلمانان فرانسه

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری استانفورد دیلی، نتایج تحقیقاتی که توسط دیوید لیتین، استاد علوم سیاسی در دانشگاه استانفورد، صورت گرفت نشان می دهد که مسلمانان آفریقایی الاصل فرانسه در یافتن کار در فرانسه در مقایسه با مسیحیان از شانس کمتری برخوردار هستند و با تبعیض با آنان برخورد می شود.


طبق تحقیقات صورت گرفته مسیحیان به طور کلی دو و نیم برابر بیش از مسلمانان از شانس دعوت شدن برای مصاحبه های کاری و استخدام در فرانسه برخوردار هستند. 


دیوید لیتین، استاد دانشگاه استانفورد آمریکا که با همکاری دو استاد دانشگاه سوربن فرانسه این تحقیقات را انجام داد سه رزومه کاری برای شرکت های فرانسوی ارسال کرد. یکی از این رزومه ها به نام ماری دیوف، یک زن فرانسوی – سنگالی مسیحی بود. یکی دیگر از رزومه ها به نام خدیجه دیوف، یک زن فرانسوی – سنگالی مسلمان و دیگری به نام اورلی منار، یک مرد فرانسوی معمولی بود. تمامی این افراد از نظر تحصیلات و سوابق کاری در یک سطح قرار داشتند.


نتایج تحقیقات شگفت انگیز بود: در حالی که بسیاری از شرکت های فرانسوی مایل بودند در درجه اول با مرد فرانسوی الاصل و پس از آن با زن مسیحی مصاحبه کنند تنها هشت درصد از آنان حاضر شدند به درخواست خدیجه دیوف که یک مسلمان بود پاسخ مثبت بدهند.

 

گفتنی است پیش از این نیز سازمان عفو بین الملل با انتشار گزارشی نسبت به تبعیض موجود در بازار کار فرانسه اعتراض کرده بود. در گزارش عفو بین الملل آمده بود که زنان مسلمان تنها به دلیل پوشیدن لباسهای سنتی مانند روسری از اشتغال منع می شوند. مردان نیز به دلیل داشتن ریش از کار بیکار می شوند./990/ب903/ک


ارسال نظرات