۰۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۱۴۸۱۸۵

مراسم عزاداری امام حسین در رومانی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ هیأت عشاق الحسین(ع) رومانی تنها هیأت مذهبی مردمی شیعیان ایران در بخارست رومانی است که اقدام به برگزاری مراسم عزا برای حسین‌بن علی(ع) و یاران با وفایش می‌کند.
سلام بر محرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مسیحی، شیعه و سنی ازکشورهای مختلف همزمان با آغاز ماه محرم در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حسین‌بن علی(ع) در هیأت عشاق الحسین(ع) رومانی شرکت کرده و به سر و سینه زدند.

بر اساس این گزارش، شیعیان ایرانی و عاشقان ودلباختگان امام حسین(ع) در قالب هیأت عشاق الحسین با آماده سازی محل عزاداری این هیأت در بخارست رومانی به استقبال کاروان امام حسین (ع) رفتند.

برای آماده سازی محل برگزاری هیأت عشاق الحسین عده ای شبانه روز با شور و حال خاصی با امکانات کم تا نیمه های شب فعالیت می‌کنند.

مراسم پرچم  و علم بندی در این هیأت نیز با فضای آکنده از معنویت با حضور فعالان هیأت و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ص) بگزار می‌شود.

هیئت عشاق الحسین(ع) رومانی تنها هیأت مذهبی مردمی شیعیان ایران در بخارست رومانی است که اقدام به برگزاری عزا برای حسین بن علی(ع) و یاران با وفایش کرده است.

قرائت زیارت مخصوص امام حسین(ع)، مراسم نوحه خوانی و عزاداری، سخنرانی مذهبی از برنامه‌های اساسی هیأت عشاق الحسین(ع) بخارست رومانی است.

برنامه هیأت عشاق الحسین(ع) رومانی همراه با اقامه نماز مغرب و عشا از سوی حجت‌الاسلام سید جواد نورمفیدی از حوزه علمیه قم آغاز می‌شود.

سخنرانی مذهبی از دیگر برنامه‌های هیأت عشاق الحسین(ع) است که حجت‌الاسلام نورمفیدی به تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) و آثار و برکات وجود آن حضرت در زندگی انسان می‌پردازد./927/د101/ک

ارسال نظرات