۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۱۴۸۳۷۰
کلینتون:

واشنگتن آماداه مذاکره دوجانبه و رودررو با تهران است

خبرگزاری رسا ـ وزیر امور خارجه آمریکا در حالی از آمادگی دولت آمریکا برای انجام مذاکره مستقیم و دوجانبه با ایران در خصوص برنامه هسته ای سخن می گوید که سنای آمریکا تحریم های جدیدی را علیه جمهوری اسلامی اعمال کرده است.
کلينتون

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا ؛ شبکه بی بی سی در خبری به نقل از وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: آمریکا آماده است در باره برنامه هسته ای ایران با تهران رو در رو مذاکره کند.

 

وی هم  چنین ادامه دادکه  کشورش به همراه سایر کشورهای عضو گروه 1+5 تلاش می کند تا مذاکرات با تهران از سر گرفته شود.

گفتنی است هیلاری کلینتون، که در واشنگتن و در پاسخ به پرسشی در خصوص ایران گفت: ایران مشکل ترین موضعی بوده که من در دوران وزارت خود با آن مواجه بودم و این به واسطه خطراتی بود که تهران با رفتارهای خود آنها را بوجود می آورد، و دستیابی ایران به سلاح اتمی از همه خطرناک تر خواهد بود. وی همچنین اضافه کرد: دولت اوباما آماده انجام مذاکرات دوجانبه با ایران است.


هیلاری کلینتون در حالی از آمادگی دولت آمریکا برای انجام مذاکره مستقیم و دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران سخن می گوید که سنای آمریکا شب گذشته تحریم های جدیدی را علیه جمهوری اسلامی اعمال کرده است.


از تحریم های غیرقانونی علیه ایران برای توقف فعالیت های هسته ای صلح آمیز در همه محافل سیاسی و بین المللی به عنوان آخرین راهکار غرب و ایالات متحده یاد می شود. راهکاری که از سویی کینه و دشمنی غرب با ایران را بیش از پیش علنی می کند و از سوی دیگر ناکارآمدی خود را روز به روز بیشتر نشان می دهد.

 

جمهوری اسلامی ایران در برابر این تحریم های غیرقانونی همواره با اتخاذ تدابیر مناسب  و یافتن راه های جایگزین ، توانسته است تا کنون بر حق قانونی خویش اصرار ورزد و کار را به جایی برساند که طرف غربی مجددا مذاکره را به عنوان یگانه راه حل مسئله بپذیرد./ 9161/
 

ارسال نظرات