۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۱۴۸۳۸۵
وزیر امور خارجه انگلیس:

شهرک سازی اسراییل براساس قواعد بین المللی غیر قانونی است

خبرگزاری رسا ـ رژیم صهیونیستی با اعلام شهرک سازی های جدید در فلسطین اشغالی مخالفت دوستان خود را برانگیخت.
ويليام هيگ

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی در خبری اعلام کرد:  تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت 3000 واحد مسکونی دیگر در کرانه باختری و شرق بیت المقدس واکنش همپیمانان غربی این رژیم را برانگیخت تا جایی که انگلیس و آمریکا می گویند این تصمیم اسرائیل  نگرانشان کرده است.


گفتنی است که ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس ضمن ابراز نگرانی خود از مسأله شهرک سازی های اسرائیل، از تل آویو خواست از تصمیم خود صرف نظر کند.

 

وی ساخت شهرک های صهیونیست نشین در مناطق فلسطینی را بر اساس قواعد بین المللی غیرقانونی خواند و گفت: این شهرک سازی ها به توافق های به دست آمده میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی ها لطمه خواهد زد.


همچنین هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا نیز اقدام اسرائیل در شهرک سازی را برخلاف تلاش‎های انجام شده برای از سرگیری مذاکرات سازش خاورمیانه دانست.

 

سخنگوی کاخ سفید نیز ضمن انتقاد از ادامه این سیاست، از این اقدام به عنوان گامی مخرب در راستای مذاکرات سازش یاد کرد.


تامی ویتو سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز در همین رابطه به خبرنگاران گفت: ما باز هم مخالفت خود را با شهرک سازی اسرائیل در قدس شرقی اعلام می کنیم. ما معتقد هستیم که این اقدام نتایج سلبی در پی خواهد داشت. و همچنین این اعمال باعث خواهند شد که از سرگیری مذاکرات مستقیم برای حل مشکلات اسرائیل و فلسطین مشکل شود.


گفتنی است روز گذشته رژیم صهیونیستی در واکنش به عضویت فلسطین در سازمان ملل و نشان دادن خشمش از انزوای بین المللی خود ، از ساخت 3000 واحد مسکونی دیگر در کرانه باختری و شرق بیت المقدس خبر داد که با مخالفت جامعه جهانی و همپینانان وی روبرو شده است./ 9161/
 

ارسال نظرات