۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۱۴۸۵۱۲

دزدی آشکار اسرائیل از فلسطینیان

خبرگزاری رسا ـ اسرائیل به جهت تنبیه تشکیلات خودگردان فلسطین برای ارتقاء وضعیت فلسطین در سازمان ملل 100 میلیون دلار از درآمدهای مالیاتی را که به نیابت از این تشکیلات جمع آوری کرده بود، بلوکه کرده است.
نتانياهو

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا ؛ شبکه بی بی سی در خبری گفت: اسرائیل 100 میلیون دلار از درآمد مالیات فلسطینان را که قرار بود به تشکیلات خودگران بدهد ، بلوکه کرده است.


این پول‌ها شامل هزینه‌های گمرکی و درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان فلسطین است که رژیم اسرائیل به دلیل کنترل خود بر مرزهای سرزمین فلسطین جمع‌آوری می‌کند.


گفتنی است که اسرائیل در یک اقدام تلافی جویانه نسبت به ارتقای وضعیت فلسطین در سازمان ملل، با عدم پرداخت بیش از 100 میلیون دلار از درآمدهای مالیاتی فلسطینی‌ها  که آنها را به نمایندگی از تشکیلات خودگردان جمع آوری کرده بود ، بلوکه کرده است تا با این کارتشکیلات خودگران را تنبیه نماید. این حرکت اسرائیل تنها اقدام تلافی جویانه در برابر فلسطین نبوده است، مسئولان این رژیم تنها چند ساعت پس از پیروزی فلسطین در ارتقاء جایگاه خود در سازمان ملل، برنامه خود برای ساخت 3هزار واحد مسکونی جدید در شهرک‌های کرانه باختری و قدس شرقی را اعلام کردند، که این حرکت هم از سوی حامیانش مورد نکوهش قرا گرفت.

 

وزیر اقتصاد رژیم ‌صهیونیستی گفته است که اسرائیل این درآمدها را بلوکه کرده و آن را از بدهی 800 میلیون شیکلی تشکیلات خودگردان به فلسطین کسر می‌کند. اسرائیل از چند هفته قبل و با قوت گرفتن احتمال پذیرفته شدن درخواست فلسطین برای ارتقای وضعیت در سازمان ملل، تهدید کرده بود که اقدامات تنبیهی را در دستور کار قرار می‌دهد./ 9161/
 

ارسال نظرات