۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۱۴۸۶۲۸

اولمرت و لیونی نیز هم به صف مخالفان شهرک سازی پیوستند

خبرگزاری رسا ـ در پی شهرک سازی های غیرقانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری بسیاری از سیاستمداران اسرائیل نیز به صف مخالفان این طرح پیوستند.
نتانياهو

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا ؛ شبکه بی بی سی درخبری اعلام کرد: نتانیاهو از ارتقاء جایگاه فلسطین در سازمان ملل بسیار خشمگین شده است این اقدام را حمله به صهیونیسم و اسرائیل می داند.


بی بی سی به نقل از نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ما به ساخت و ساز در بیت المقدس و تمام مناطقی که از نظر استراتژیک به سود اسرائیل است ادامه خواهیم داد.

 

وی ضمن قانونی دانستن شهرک سازی در کرانه باختری درباره ارتقاء جایگاه فلسطین در سازمان ملل گفت: حکومت فلسطین اقدامی یکجانبه را در مجمع عمومی سازمان ملل انجام داد. این اقدام آنها نقض توافقنامه هایی است که آنها با کشور اسرائیل منعقد کرده اند. کشور اسرائیل قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل را رد می کند.

 

نتانیاهو که عصبانیت از سراسر سخنانش مشعله می کشید ادامه داد: من بار دیگر می گویم که از این پس کشوری به نام فلسطین بدون وجود توافقی که امنیت شهروندان اسرائیلی را تضمین کند بوجود نخواهد آمد. کشوری به نام فلسطین تا زمانی که اسرائیل به عنوان کشور مردم یهودی به رسمیت شناخته نشود به وجود نخواهد آمد. کشوری به نام فلسطین تا زمانی که خود فلسطینی ها پایان منازعه را اعلام نکنند بوجود نخواهد آمد.


گفتنی است سرویس امنیتی اسرائیل با تصمیم نتانیاهو برای ساخت 3000 واحد مسکونی جدید در شهرک ها و اجرای طرح های ساختمانی مخالفت کرده است.

 

سرویس امنیتی اسرائیل با تصمیم نتانیاهو مخالفت کرده و معتقد است چنین تنبهات و مجازاتهایی تنها باید زمانی به کار گرفته شود که فلسطینیان تصمیم بگیرند در دادگاه کیفری بین المللی در لاهه علیه اسرائیل اقامه دعوی بکنند.


همچنین سیاستمداران چپ میانه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه از تصمیم دولت برای ساخت سه هزار واحد مسکونی جدید در شهرک های صهیونیست نشین به شدت انتقاد کردند.


ایهود اولمرت که در آستانه انتخابات بیست و دوم ژانویه اسرائیل تلاش می کند بار دیگر به سیاست بازگردد گفت: تصمیم دولت درمورد گسترش شهرک ها یک سیلی به صورت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکاست. وی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را شریکی واقعی برای صلح نامید و نتانیاهو را متهم کرد به این روند پایبند نیست .


تزیپی لیونی از سیاستمداران چپ میانه نیز از این تصمیم دولت نتانیاهو انتقاد کرد و گفت تصمیم برای ساخت هزاران واحد مسکونی به عنوان تنبیهی برای فلسطینیان تنها باعث تنبیه اسرائیل ، انزوای بیشتر اسرائیل و عمیق تر شدن بی اعتمادی جهان به اظهارات نتانیاهو درمورد تمایل وی برای صلح در خاورمیانه می شود ./ 9161/
 

ارسال نظرات