۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۱۴۹۲۸۶

همایش عشق حسینی در دانشگاه اسلامی کربلا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دومین همایش عشق حسینی با حضور علما، سیاستمداران، استادان و دانشجویان در دانشگاه علوم اسلامی کربلا برگزار شد.
همايش عشق حسيني در دانشگاه علوم اسلامي کربلا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دومین همایش سالانه عشق حسینی با عنوان «نشانه های فداکاری در عاشورا به عنوان پروژه انسانی رسالت محمدی» از سوی دانشگاه اسلامی شهر مقدس کربلا برگزار شد.

 

جمعی از علما، اندیشمندان، شخصیت های سیاسی و اجتماعی و استادان و دانشجویان دانشگاه های کربلا در این همایش حضور یافته و اهداف نهضت عاشورا را مورد بررسی قرار دادند.

 

مکی الکلابی، رییس دانشگاه علوم اسلامی کربلا در این همایش گفت: همایش امسال به دلیل هتک حرمت پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) در آمریکا و غرب با همایشی که سال گذشته برگزار شد، تفاوت دارد.

 

وی افزود: ما با برگزاری چنین همایش هایی می خواهیم از نهضت امام حسین(ع) درس بگیریم تا بتوانیم به هتاکی هایی که به حضرت محمد(ص) و مقدسات اسلامی می شود با استفاده از این دروس پاسخگو باشیم.

 

رییس دانشگاه اسلامی کربلا تصریح کرد: ما می خواهیم شعائر حسینی را به دانشگاه ها و میان دانشجویان که ستون جامعه هستند، منتقل کنیم.

 

الکلابی خاطر نشان ساخت: با وجود این که عاشقان اهل بیت(ع) در سراسر جهان به عزاداری حسینی عادت کرده اند، اما این شعائر در دانشگاه ها به صورت ساده برگزار می شوند و ما می خواهیم شعائر حسینی را به صورت گسترده وارد دانشگاه کنیم./980/ب902/ک

ارسال نظرات