۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۱۴۹۵۹۳

ادامه سریال جریمه بانک های انگلیسی

خبرگزاری رسا _ در یک هفته گذشته پس از بانک استاندارد چارترد، بانک HSBC دومین بانک انگلیسی است که به دلیل تحریم ها علیه ایران جریمه می شود.
بانک

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا ؛ شبکه بی بی سی در خبر ی اعلام کرد بانک HSBC انگلیس به دلیل جابجایی میلاردها دلار برای ایران به پرداخت جریمه محکوم شده است.


گفتنی است که بزرگ ترین بانک انگلیسی متهم شده است که اقدام به پولشویی مبالغی می کرده که به گروه های قاچاق مواد مخدر تعلق داشته است و همچنین کشورهایی که تحت تحریم های آمریکا بوده اند.

این بانک باید یک میلیارد و 900 میلیون دلار جریمه بپردازد. این در حالی است که چنین جریمه ای  ممکن است منجر به ورشکستگی این بانک شود.


جریمه این بانک رقمی معادل یک چهارم سودش است. بنابراین آنها مجبور هستند سود سهام و هزینه هایشان را کاهش بدهند تا بتوانند این پول را پرداخت کنند. اما به هر حال این اقدام به بانک صدمه خواهد زد.
 

بهمن کلباسی کارشناس این برنامه گفت که بعضی از بانک ها به دلیل تحریم ها علیه ایران، اگر وجهی به حساب کاربران ایرانی واریز شود یا معامله ای شخصی انجام دهند که حتی ربطی به دولت ایران نداشته باشد، حساب کاربر ایرانی را مسدود می کنند.

 

در یک هفته گذشته پس از بانک استاندارد چارترد این دومین بانک انگلیسی است که به دلیل تحریم ها علیه ایران جریمه می شود./ 9161/
 

ارسال نظرات