۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۱۴۹۷۳۱

وخامت اوضاع آوارگان سوری در مرز ترکیه

خبرگزاری رسا _ دولت ترکیه همزمان با آغاز ناآرامی‌ها با وعده دادن کمک‌های بلاعوض، بسیاری از خانواده‌های سوری را دعوت به حضور در اردوگاه‌های آوارگان در مناطق مرزی خود کرد، که حالا با گذشت زمان رویای سوری ها به سراب تبدیل شده است.
آوارگان سوري

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا ؛ شبکه بی بی سی در خبری به وضعیت آوارگان سوریه پرداخت و گفت که با فرارسیدن فصل سرما، آوارگان سوری در مرز ترکیه با مشکلات فراوانی روبرو هستند.


گفتنی است که به دنبال شروع ناآرامی ها در سوریه، شماری از مردم این کشور برای حفظ جان خود سعی کردند که از این کشور خارج شوند و به سمت مرزهای کشورهای همسایه حرکت کردند، اما این آوارگان برخلاف وعده‌های داده شده از وضعیت انسانی مناسبی برخوردار نیستند.


دولت ترکیه همزمان با آغاز ناآرامی‌ها با وعده دادن کمک‌های بلاعوض، بسیاری از خانواده‌های سوری را دعوت به حضور در اردوگاه‌های آوارگان در مناطق مرزی خود کرد، که حالا با گذشت زمان رویای سوری ها به سراب تبدیل شده است.


بارها اخباری از برخورد نا مناسب و اقدامات غیرانسانی افسران ترکیه‌ای با آوارگان سوریه منتشر می شود.


در بعضی از اردوگاه فجایع از این هم بالاتر رفته و سخن از تجاوز به زنان ودختران سوری به میان می آید. چندی پیش رسانه های بین المللی از چهارصد مورد تجاوز به زنان سوری در اردوگاههای ترکیه و باردار شدن دویست و پنجاه نفر از آنان خبر داده بودند.


فرارسیدن فصل سرما نیز بر مشکلات آوارگان افزوده است. کمبود تجهیزات گرمایشی، عاملی شده تا مردم در این اردوگاه ها بر سر تقسیم کمک های ناچیز بین المللی با یکدیگر درگیر شوند. شیوع بیماری های عفونی نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که آوارگان با آن دست و پنجه نرم می کنند./ 9161/
 

ارسال نظرات