۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۱۴۹۷۵۸
عضو شورای عالی حوزه:

وهابیت اصل دین را مورد هدف قرار داده است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی حوزه با اشاره به حمایت مالی و معنوی شدید آمریکا و عربستان از گروه های تروریستی وهابی و خطرهای بسیار وهابیت برای امت و بیداری اسلامی، تاکید کرد که وهابیت اصل دین را مورد هدف قرار داده است.
حجت الاسلام غروي عضو جامعه مدرسين

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد غروی، عضو شورای عالی حوزه در دیدار تعدادی از استادان تونسی و لبنانی شرکت کننده در اجلاس اساتید دانشگاه ها و بیداری اسلامی که در ساختمان معاونت بین الملل حوزه در قم برگزار شد با هشدار نسبت به تلاش غرب برای منحرف ساختن انقلاب های اسلامی، گفت: آنچه در تونس و مصر خر داد هشدار شدید به غرب بود و دشمنان پس از وقوعی بیداری اسلامی با همه امکانات جهت شکست این بیداری وارد عمل شده اند.

 

وی افزود: امت اسلامی در موقعیت خطرناکی قرار گرفته و دشمنان وحدت اسلامی را هدف قرار داده اند که باید این توطئه را شناسایی و در جهت شکست آن تلاش کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین غروی به خطرات وهابیت بر جهان اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: جریان حاد و افراطی وهابیت نه تنها درصدد مقابله با شیعیان است، بلکه با نام اسلام در مقابل امت اسلامی قرار گرفته و شاید بتوان گفت که بزرگ ترین دشمن برای دیانت به شمار می آید.

 

عضو شورای عالی حوزه از وهابیت به عنوان ابرازی برای تحقق اهداف آمریکا و دشمنان اسلام یاد کرد و ادامه داد: وهابی ها در عراق و بحرین و یمن و سوریه و حتی ایران به شیوه های مختلف و همانند موریانه به جان ملت ها افتاده و خطر بسیار بزرگی برای ملت های اسلامی است.

 

وی تاکید کرد: این جریان خشن و تند به نیروهای خود چنین القا می کند اگر عملیات انتحاری انجام دهد افطار را در خدمت پیامبر(ص) خواهند بود. اینان با دلارهای آمریکا و عربستان و دولت های مرتجعه آموزش می بینند و جوانان را با اندیشه های سمی خود هدف قرار داده اند.

 

حجت الاسلام و المسلمین غروی خاطر نشان ساخت: وهابی ها اصل دین را با چنین خشونتهای غیرقابل تحمل مورد هدف قرار می دهند.همه دینداران و امت اسلامی باید به گونه ای متحد شوند که نگذارند دشمنان در میان آنان نفوذ کنند و باید این جریان حاد وافراطی را از جوامع خود دور سازند.

 

این استاد حوزه تاکید کرد: وهابیت همانند بیماری سرطان در جامعه اسلامی گسترش یافته و فرزندان و جوانانمان را در معرض خطر قرار داده است. همه مذاهب باید این خطر را طرد کرده و بدانند که اینان قابل جذب نیستند و نباید اجازه نفوذ را به آنان داد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحران در لبنان پرداخت و گفت: لبنان که هم مرز سوریه است در وضع خطیری قرار دارد، حواس ملت لبنان باید به شدت جمع باشد و اجازه تفرقه را ندهد. همه شهروندان لبنانی باید احساس کنند که حزب الله در خدمت آنان است و رقابتی برای دنیا و پست های دولتی ندارد.

 

سید محمد غروی، امت های انقلابی را نسبت به شعارهای انحرافی برحذر داشت و تصریح کرد: یک حرکت اسلامی بر اساس انگیزه های اسلامی بوجود آمده و چنان کوبنده است که توانست رژیم حاکمی که مورد حمایت غرب است را سرنگون سازد، اما کسانی هستند که کناری نشسته و با شعارهای خاص به اختلاف دامن می زنند و می خواهند اهداف انقلاب را به سوی منافع آمریکا و غرب سوق دهند.

 

عضو شورای عالی حوزه افزود: در مصر و تونس نیز شاهد چنین مسأله ای هستیم و کسانی که دغدغه دین ندارند وارد عرصه شده و با شعارهای فریبنده، جهت انقلاب را به سمت انحراف سوق می دهند.

 

وی در پایان، بیان داشت: ایران پشتیبان همه حرکتهای اسلامی در همه کشورهای اسلامی است، ممکن است برخی افراد و جریانها اظهارنظرهایی بکنند اما همگان باید بدانند که نظام اسلامی و رهبری بر حمایت از بیداری اسلامی تاکید دارند./980/پ202/ک

ارسال نظرات