۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۱۵۰۴۹۰

نشست پاریس برای صلح در افغانستان

خبرگزاری رسا _ گروه هایی از احزاب سیاسی افغان با حضور در فرانسه ، پشت درهای بسته، به گفتگو نشسته اند تا برای ایجاد صلح در افغانستان به جمع بندی واحدی برسند.
نشست پاريس براي صلح در افغانستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا ؛ شبکه بی بی سی در خبری گفت: نمایندگان گروه های سیاسی افغان، برای ارئه دیدگاه های خود درباره صلح افغانستان وارد فرانسه شدند.


گفتنی است که قرار است نشستی به مدت 3 روز با حضور احزاب و گروه‌های سیاسی افغانستان از جمله طالبان، ائتلاف ملی، جبهه ملی، و نمایندگان دولت افغانستان از امروز در پاریس برگزار شود.


شهاب‌الدین دلاور سفیر سابق طالبان در عربستان و نعیم وردک از اعضای دفتر سیاسی طالبان در قطر به عنوان نماینده گروه طالبان در این نشست شرکت می‌کنند. این برای دومین بار است که طالبان به صورت رسمی در جلسه ای با حضور احزاب دیگر بر سر مسأله صلح افغانستان گفتگو می کنند.


گفتنی است فضل‌هادی مسلم‌یار رئیس مجلس سنای افغانستان در جلسه علنی امروز این مجلس، با انتقاد از دخالت سایر کشورها در روند صلح افغانستان، گفت: نشست پاریس بار دیگر برای افغانستان بدبختی به ارمغان می‌آورد و نمی‌تواند صلح را در افغانستان محقق کند، زیرا دیگر کشورها در این نشست دخالت دارند.


در همین حال وزارت کشور افغانستان از کشته و زخمی شدن دست‌کم 14 عضو طالبان در ولایت‌های مختلف این کشور طی 24 ساعت گذشته خبر داد.


وزارت کشور افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در 9 عملیات پاکسازی در شش ولایت: کابل، قندوز، میدان وردک، لوگر، خوست و هلمند، هفت عضو طالبان کشته، هفت تن دیگر زخمی و چهار تن بازداشت شدند./ 9161/
 

ارسال نظرات