۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۱۵۱۷۷۱
ساندی تلگراف؛

انجمن مسلمانان در انگلیس نقش مهم تری نسبت به کلیسای مرکزی ایفا می‎کند

خبرگزاری رسا ـ نتایج یک مطالعه که به تازگی منتشر شده نشان می دهد انجمن مسلمانان انگلیس نقش بسیار فعال تری نسبت به کلیسای مرکزی این کشور بازی می کند.
مسلمانان انگليسي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه انگلیسی ساندی تایمز با انتشار گزارشی عنوان کرد که نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد انجمن مسلمانان انگلیس نسبت به کلیسای مرکزی این کشور نقش خیلی فعال تری در جامعه ایفا می کند.


هانا استوآرت، یکی از نویسندگان این گزارش که به وسیله اندیشکده هنری جکسون در انگلیس منتشر شده گفت: ما شاهد آن هستیم که برخی از ادیان به علت آن که اعتقاد دارند دین باید در تمامی جنبه های زندگی در انگلیس حضور داشته باشد نمود بیشتری در جامعه دارند.


نویسندگان گزارش فوق با بررسی اخبار رسانه های گروهی و بیانیه های منتشر شده به وسیله گروههای مذهبی به این نتیجه رسیده اند که در دهه گذشته شورای مسلمانان انگلیس نسبت به کلیسای مرکزی این کشور نقش بسیار مهم تری در مباحث عمومی جامعه ایفا کرده است. 


استوآرت گفت: اگر چه گرایش مردم انگلیس به دین کمتر شده است اما لزوما این بدان معنا نیست که بگوییم صدای دین به طور کامل در جامعه خاموش شده است.


در حالی که هر روز گزارش های فراوانی از گسترش گرایش مردم انگلیس و به خصوص جوانان این کشور به دین اسلام در رسانه ها مطرح می شود گزارش فوق خاطرنشان می کند که انتظار می رود حدود هجده هزار کلیسا به علت عدم شرکت مسیحیان در مراسم های مذهبی به تعطیلی کشیده شوند./990/ ب903/ک

 

ارسال نظرات