۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۵۲۰۳۱
در آستانه اربعین حسینی؛

پیاده روی مسیحیان عراق به سوی کربلا

خبرگزاری رسا ـ جمعی از مسیحیان عراق که جشن‎های آغاز سال نو میلادی را به دلیل همزمانی با اربعین حسینی لغو کردند، در جمع عزاداران حسینی حضور یافته و با پای پیاده به سوی کربلا در حرکت هستند.
پياده روي مسيحيان عراق به سوي کربلا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در حالی که یک روز به اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مانده است، پیاده روی عاشقان حسینی برای تجدید بیعت با اهل بیت عصمت و طهارت و لبیک گویی به ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین(ع) ادامه دارد.

 

میلیون‎ها شیعه از شهرها و روستاهای مختلف عراق با وجود سرما و بارندگی شدید با پای پیاده به سوی کربلا روانه شده و جمعیت فراوانی نیز از خارج کشور به عراق آمده تا در این مراسم شرکت کنند.

 

پیاده روی گسترده مردم به سوی کربلا تنها به شیعیان اختصاص ندارد و جمع کثیری از اهل تسنن و حتی مسیحیان نیز به صورت گسترده در این مراسم حضور یافته اند.

 

جمعی از مسیحیان عراق نیز که مراسم جشن سال نو میلادی را به دلیل همزمانی با اربعین حسینی لغو کرده بودند در میان عزاداران حسینی حضور یافته و با پای پیاده به سوی کربلا روانه شدند.

 

مسیحیان شرکت کننده در این مراسم در گفت‎وگو با خبرنگاران تاکید کردند که همانند مسلمانان از این فاجعه اندوهگین هستند و حضور در مراسم باشکوه پیاده روی به سوی کربلا را بهترین عامل برای تحکیم وحدت زیر خیمه سید الشهدا(ع) می دانند./980/ب902/ک

ارسال نظرات