۲۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۱۵۲۸۵۴
رییس مرکز اسلامی استکهلم در گفت‎وگو با رسا:

سمینار منطقه‎ای شخصیت پیامبر در سوئد برگزار خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز اسلامی امام علی (ع) استکهلم سوئد گفت: مرکز اسلامی امام علی (ع) استکهلم سوئد سمیناری منطقه ای در مورد شخصیت پیامبر اکرم (ص) با حضور شخصیت های فرهنگی، کشیش ها و اساتید دانشگاهی سوئد و حتی سایر کشورهای اسکاندیناوی برگزار خواهد کرد.
رحلت پيامبر اکرم(ص)


محسن حکیم الهی رییس مرکز اسلامی امام علی(ع) استکهلم سوئد در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا با اشاره به برنامه های این مرکز در روز رابعین حسینی گفت: در روز اربعین تعداد زیادی از شیعیان سوئد از شهرهای مختلف با پای پیاده خود را به مرکز اسلامی امام علی(ع) رساندند و ما شاهد یک راهپیمایی همانند راهپیمایی بزرگ عزاداران حسینی از نجف به سوی کربلا بودیم.


وی افزود: به مناسبت رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن (ع) و شهادت امام رضا (ع) نیز چندین جلسه به زبان های فارسی، عربی، انگلیسی و سوئدی به مدت دو شب برگزار خواهد شد و علاوه بر سخنرانی مراسم نوحه خوانی و عزاداری نیز برقرار خواهد بود.


حجت الاسلام حکیم الهی در ارتباط با برنامه های این مرکز اسلامی برای آشنایی بیشتر مردم اروپا با شخصیت پیامبر (ص) گفت: پس از نمایش فیلم موهن در آمریکا که چند ماه پیش اتفاق افتاد ما در مرکز شهر استکهلم یک راهپیمایی اعتراضی برگزار شد و بسیاری از رسانه های سوئدی نیز نسبت به اهانت به پیامبر واکنش نشان دادند.   


وی افزود: مرکز اسلامی امام علی (ع) استکهلم سوئد همزمان با ولادت پیامبر (ص) قصد دارد سمیناری منطقه ای با حضور شخصیت های فرهنگی، کشیش ها و اساتید دانشگاهی سوئد و حتی سایر کشورهای اسکاندیناوی برگزار کند که موضوع آن پیامبر اسلام (ص) است.


رییس مرکز اسلامی امام علی (ع) استکهلم خاطرنشان کرد: توهین به اسلام باعث شد مردم سوئد متوجه شوند که توهین کنندگان مشکلات سیاسی واخلاقی دارند و حتی خود سوئدی ها نیز پس از راهپیمایی مسلمانان در اعتراض به توهین به پیامبر (ص) مقالات بسیار خوبی در محکومیت توهین به مقدسات اسلامی نوشتند.


حجت الاسلام حکیم الهی گفت: یکی از اساتید مطرح سوئدی که تنها استاد اسلام شناسی در دانشگاههای این کشور محسوب می شود دانشجویان دوره دکتری خود را ملزم به حضور در راهپیمایی اعتراضی مسلمانان و نوشتن یک گزارش از این مراسم کرد و پس از آن نیز مقاله بسیار خوبی در دفاع از اسلام و محکومیت اقدام توهین کنندگان در روزنامه های سوئدی نوشت.


وی افزود: توصیه ما به افرادی که برای تبلیغ اسلام به اروپا سفر می کنند این است که از اخلاق و رفتار خوب اسلامی برای تبلیغ دین استفاده کنند. روز تاسوعا و عاشورا یک دسته عزاداری از سوی مرکز اسلامی امام علی (ع) در خیابان های استکهلم به عزاداری پرداخت و ما با وجود آن که عزادار بودیم در میان مردم سوئد شاخه های گل پخش می کردیم که بر روی آنها مطالبی در معرفی امام حسین (ع) نوشته شده بود و شاهد آن بودیم که این حرکت تاثیر بسیار زیادی در افمار عمومی داشت./990/ت301/ک

 

ارسال نظرات