۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۱۵۳۰۹۹
نماینده پارلمان عراق:

مراجع تقلید نقش پدرانه ای ایفا می کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده پارلمان عراق با اشاره به اینکه مراجع تقلید نقش پدرانه ای را برای همگان ایفا می کنند، بر لزوم توجه به فرامین مراجع تقلید در برای پایان بحران کنونی تاکید کرد.
حجت الاسلام سيد محمد المشکور نماينده پارلمان عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد المشکور، نماینده پارلمان عراق در گفت‎وگو با خبرنگاران، توجه گروه های سیاسی به فرامین مراجع تقلید را عامل پایان بحران کنونی در این کشور توصیف کرد و اظهار داشت: مراجع تقلید نقش پدرانه ای را برای همه ایفا می کنند و درصدد ثبات و انسجام کشور هستند.

 

وی افزود: طرحهای ارائه شده از سوی مراجع تقلید برای پایان بحران کنونی متوجه همگان است. مراجع تقلید از همه می خواهند به میز مذاکره آمده و اختلافات را با گفت‎وگو حل و فصل کنند. گروه های سیاسی باید مصالح خود را به خاطر مصالح عراق نادیده کنار بگذارند و اگر این امر محقق نشود به هیچ جا نخواهیم رسید.

 

حجت الاسلام المشکور تصریح کرد: فشار مراجع تقلید و شهروندان و عقلا نشان می دهد که مسؤولان و سیاستمداران باید به حرفهای یکدیگر گوش فرا دهند و بدانند که عدم اعتماد به هم و نپذیرفتن سخنان یکدیگر به گسترش بحران منجر می شود.

 

نماینده پارلمان عراق بر لزوم عدم فراهم ساختن زمینه دخالت بیگانگان در تظاهرات رخ داده در این کشور تاکید کرد و اظهار داشت: تظاهرات یک حق قانونی است به شرط اینکه به صحنه اجرای برنامه بیگانگان مبدل نشود. دشمنان عراق درصدد بازگرداندن کشور به نقطه اول هستند؛ امری که عراقی ها اجازه آن را نمی دهند.

 

وی ادامه داد: ما می خواهیم عراق در ثبات باشد و این موضوع تنها از راه گفت‎وگو و دوری از مسائل مغایر قانون حاصل می شود.

 

حجت الاسلام المشکور تاکید کرد: همگان اعتقاد و ایمان دارند که مراجع تقلید نقش پدرانه ای را برای همه ایفا می کنند و می خواهند که مردم به صورت آزاد و کریمانه زندگی کرده و همه باید به فرامین آنها گوش فرادهند.

 

گفتنی است حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی که به نوعی سخنگوی این مرجع تقلید به شمار می آید در خطبه های نماز جمعه روز جمعه شهر مقدس کربلا بر لزوم عدم تقابل نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان و آرام ساختن اوضاع تاکید کرد.
 
وی همچنین از عملکرد ضعیف مسؤولان و گروه های سیاسی به عنوان عامل اصلی بحرانهای موجود در عراق یاد کرد.
 
استانهای سنی نشین الانبار، صلاح الدین و موصل عراق در روزهای گذشته شاهد تظاهرات گسترده ای بود. گرچه برخی از خواسته های معترضان مشروع و قانونی است، اما درخواست لغو قانون مبارزه با تروریسم و قانون مبارزه با حزب بعث و همچنین برافراشتن عکسهای اردوغان و صدام حسین و به اهتزار درآوردن پرچم عربستان و ترکیه و ارتش تروریستی سوریه نشان دهنده نفوذ برخی کشورهای منطقه در این اعتراضات است./980/ب902/ک

ارسال نظرات