۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۱۵۳۱۳۱
در انگلیس؛

یک مرکز دانشگاهی برای مطالعه در مورد افزایش حملات ضد اسلامی تاسیس شد

خبرگزاری رسا ـ یکی از دانشگاههای مطرح انگلیس مرکز مطالعاتی جدیدی تاسیس کرد که هدف از آن بررسی علل افزایش حملات ضد اسلامی در انگلیس عنوان شده است.
ليگ ضد اسلامي انگليس
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین، دانشگاه تیساید انگلیس اعلام کرد که مرکز مطالعاتی جدیدی برای بررسی و تحقیق در مورد ریشه ها و علل افزایش حملات ضد اسلامی از سوی گروه های راست گرا در این کشور تاسیس کرده است.  
 
این مرکز جدید قرار است بر روی احساسات ضد اسلامی و احتمال افزایش حملات به مسلمانان تمرکز کند. حملات تروریستی آندرس بریویک در نروژ به عنوان مدلی از حملات ضد اسلامی در این مرکز بررسی و تحلیل می شود.
 
آندرس بریویک عامل حملات تروریستی نروژدر سال 2011 است. وی در ژوئیه 2011 میلادی یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی چندین ساختمان اداری اسلو منفجر کرد که منجر به کشته شدن 7 نفر گردید و سپس به جزیر اوتوئیامحل برگزاری اردوی هواداران حزب کارگرنروژ رفت و در یک تیراندازی گسترده 69 تن از شرکت‌کنندگان را اکثراً نوجوان بودند به قتل رساند. وی هدف از حملات خود را هشدار به نروژی ها در مورد خطر ترویج اسلام در این کشور عنوان کرده بود.
 
مرکز مطالعات فاشیسم، ضد فاشیسم و پست فاشیسم در دانشگاه تیساید به طور رسمی اوایل ماه جاری میلادی راه اندازی شد و تاریخ افراط گرایی در انگلیس و موج اخیر حملات ضد اسلامی را به طور تخصصی بررسی خواهد کرد.  
 
دو تشکل راست گرای معروف در انگلیس اخیرا با کاهش محبوبیت بسیاری در این کشور مواجه شده اند.
 
یکی از این تشکل ها حزب ملی انگلیس است که تقریبا تمامی صندلی های خود را در مجلس نمایندگان از دست داد و پاییز گذشته نیز یکی از چهره های مطرح آن به نام اندرو برونز، با بیان این که این حزب 90 درصد از اعضای خود را از دست داده است، به طور رسمی جدایی خود را از این حزب عنوان کرد.
 
تشکل راست گرای دیگر، لیگ دفاعی انگلیس است که رهبر آن در ماه اخیر میلادی به علت مسافرت به آمریکا با پاسپورتی که متعلق به خود وی نبوده است بازداشت شده و در زندان به سر می برد./990/ب902/ک
ارسال نظرات