۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۱۵۳۲۳۰

مسلمانان اوگاندا خواستار تشکیل دادگاه اسلامی در این کشور شدند

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان اوگاندا از مجلس این کشور خواستند قانونی تصویب کند که بر اساس آن دادگاه های اسلامی در این کشور تشکیل شده و مسائل مربوط به مسلمانان را حل و فصل کند.
مسلمانان اوگاندا

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری اسلام اینفو، مسلمانان اوگاندا از پارلمان این کشور آفریقایی خواستند قانونی را به تصویب برساند که بر اساس آن دادگاههای اسلامی تشکیل شده و مسائل مربوط به مسلمانان را رفع و رجوع کند.


عباس کاکونگولو، یکی از علمای اوگاندا گفت: مساله ازدواج در اسلام را نمی توان با هیچ دین دیگری مقایسه کرد. تصویب چنین قانونی و تشکیل دادگاههای اسلامی باعث خواهد شد آرامش به خانه های مسلمانان بازگردد. 


پیشنهاد تشکیل دادگاههای اسلامی در اوگاندا اولین بار توسط سگاندا جعفر، رییس شورای اسلامی عدالت و قانون ارائه شد.


وی در یکی از مصاحبه های خبری خود گفته بود: بسیاری از مسلمانان تمایل دارند به جای دادگاههای سکولار در دادگاههای اسلامی به پرونده های آنان رسیدگی شود. 


پیشنهاد سگاندا جعفر با قانون اساسی اوگاندا نیز هیچ تناقضی ندارد. در ماده صد و بیست و نه قانون اساسی اوگاندا به این مساله اشاره شده است که دادگاه ها می تواند به صورت اسلامی برگزار شوند تا به پرونده های مربوط به ازدواج و طلاق مسلمانان، وراثت اموال و موارد این چنینی رسیدگی کنند.


مسلمانان 14 درصد از جمعیت سی و دو میلیون نفری اوگاندا را که اکثرا مسیحی نیز هستند تشکیل می دهند. 


پیشنهاد تشکیل دادگاههای اسلامی در اوگاندا از سوی تشکلی به نام اصلاح قانون در اوگاندا نیز حمایت شده و به گفته این تشکل، یکی از حقوق اولیه اقلیت مسلمانان در این کشور می باشد./990/ب902/ک

ارسال نظرات