۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۱۵۳۳۳۳

اسرائیل ساخت واحدهای مسکونی جدید در مناطق اشغالی را به مناقصه گذاشت

خبرگزاری رسا ـ اسرائیل اعلام کرد قصد دارد واحدهای مسکونی جدیدی برای اسکان صهیونیست ها در مناطق اشغالی احداث کند و ساخت این واحدها را نیز به مناقصه گذاشته است.
شهرک سازي اسرائيل
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه تایمز اسرائیل، وزارت ساخت و ساز و خانه سازی اسرائیل اعلام کرد که رژیم صهیونیستی ساخت صد و نود و هشت واحد مسکونی جدید در مناطق اشغالی کرانه باختری را به مناقصه گذاشته است.    
اسرائیل تصمیم دارد هشتاد و چهار واحد مسکونی در الخلیل و صد و چهارده واحد مسکونی دیگر در افرات، در نزدیکی شهر بیت لحم برای اسکان صهیونیست ها احداث کند.  
به نوشته تایمز اسرائیل، تنها نتیجه این تصمیم منزوی تر شدن اسرائیل در جامعه جهانی است.
در داخل اسرائیل نیز بسیاری از سیاستمداران اسرائیلی به مخالفت با طرح جدید دولت نتانیاهو پرداخته اند.
زیپی لیونی، وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی، با انتقاد شدید از نتانیاهو گفت: نتانیاهو در حال نابود کردن روابط بین المللی اسرائیل و فدا کردن منافع ملی در پای منافع سیاسی خود در آستانه انتخابات است.   
یعیر لپید، یکی دیگر از سیاستمداران برجسته صهیونیستی و رییس حزب یش عاتید گفت: نتانیاهو به جای توجه به مسائلی مانند آموزش و پرورش و هزینه های بالای زندگی تصمیم گرفته است که در آستانه انتخابات بر روی شهرک سازی های جدید سرمایه گذاری کند و انزوای بین الملی اسرائیل را شدت بخشد.
یک سازمان مردم نهاد اسرائیلی به نام "صلح، اکنون"، نیز اعلام کرد که ساخت و سازهای غیرقانونی اسرائیل در مناطق اشغالی در سال 2012 میلادی به بالاترین حد خود از زمان تاسیس این رژیم جعلی رسیده است.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سال گذشته میلادی دستور ساخت بیش از 6670 واحد مسکونی جدید را برای اسکان صهیونیست ها به امضا رساند./990/ب903/ک
ارسال نظرات