۰۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۱۵۳۸۰۶

یک مسلمان بلژیکی درب‎های هتل خود را به روی بی خانمان‎ها گشود

خبرگزاری رسا ـ یکی از مسلمانان بلژیک نوزده سال است که درب‎های هتل سه ستاره خود را بر روی بی خانمان‎هایی که به دنبال سرپناهی برای فرار از سرما می گردند باز گذاشته است.
نيازمندان بلژيکي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری عجیب، احمد بن عبدالرحمن یکی از مسلمانان بلژیک که مالک یک هتل سه ستاره در بروکسل است اعلام کرد: بی خانمان هایی که به دنبال سرپناه برای فرار از سرما می گردند می توانند به هتل وی پناه بیاورند.

 

موج سرمایی که سراسر اروپا را فرا گرفته است باعث شده تا انجمن ها و شهروندان مسلمان در کشورهای اروپایی برای یاری رساندن به نیازمندان و بی خانمان های اروپایی بسیج شوند.


چند روز پیش بود که مسجد برسو در بلژیک اعلام کرد درب های خود را به روی بی خانمان ها گشوده است و اکنون نوبت این هتل دار مسلمان است که به سوژه اصلی رسانه های بلژیکی تبدیل شود.


این اولین باری نیست که احمد بن عبدالرحمن دست به چنین اقدامی می زند، وی نوزده سال است که در فصل سرما افراد بی سرپناه را در هتل خود اسکان می دهد.


هر روز بین چهل تا شصت فرد بی خانمان به هتل این فرد مسلمان مراجعه می کنند و این در حالی است که احمد علاوه بر اسکان این افراد به آنان دو وعده غذا در روز نیز می دهد. نیازمندان در صورت تمایل می توانند در این هتل به استحمام نیز بپردازند.


مالک مسلمان این هتل از مراجعان نیازمند خود پول و کارت هویت دریافت نمی کند اما از آنان درخواست می کند که الکل مصرف نکنند. مدت اقامت در هتل نیز می تواند تا چند هفته و حتی چند ماه به طول بینجامد.


احمد بن عبدالرحمن در پاسخ به انگیزه خود برای پناه دادن به نیازمندان می گوید: پیامبر خدا (ص) می‎فرماید که هیچ کدام از شما واقعا مسلمان نیستید، مگر آن چه که برای خود می خواهید برای برادرتان نیز بخواهید./990/ب901/ک

ارسال نظرات