۰۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۱۵۴۰۷۹

پیروزی ضعیف نتانیاهو

خبرگزاری رسا _ نتایج ضعیف حزب حاکم در انتخابات اسرائیل باعث می‌شود تا این حزب برای تشکیل دولت آینده دست نیاز به سوی میانه روها دراز کند .
انتخابات اسرائيل

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی در حالی پایان یافت که نتایج آرا نشان از بی تمایلی صهیونیست ها به سیاست‌های افراط گرایانه دولتمردان این رژیم دارد.

 

ائتلاف بنیامین نتانیاهو رهبر حزب لیکود به همراه حزب اسرائیل خانه ما به رهبری آویگدور لیبرمن در حالی پیروز انتخابات شدند که این نتایج برای ائتلاف حاکم بسیار ضعیف است.


شبکه دولتی بی بی سی در این رابطه گفت: نتانیاهو هنوز در عرصه سیاسی حرف اول را می زند هرچند بنظر می رسد که برای حفظ قدرت باید هزینه بالاتری بپردازد.


سیاست های جنگ طلبانه نتانیاهو در قبال فلسطینیان و راهبرد خبیثانه اش در برابر برنامه صلح آمیز هسته ای ایران، باعث کم شدن محبوبیت وی در افکار عمومی شده است.


با این وجود حزب لیکود به رهبری نتانیاهو تنها موفق به کسب 31 کرسی از مجموع 120 کرسی کنیست شده که در مقایسه با 42 کرسی انتخابات قبلی 11 کرسی کاهش یافته است.


نتایج ضعیف حزب حاکم در انتخابات اسرائیل باعث می‌شود تا این حزب برای تشکیل دولت آینده دست نیاز به سوی میانه روها دراز کند، بدین ترتیب نتانیاهو برای آنکه بتواند برای بار سوم نخست وزیر رژیم صهیونیستی شود باید بتواند یک کابینه ائتلافی تشکیل بدهد.


بنیامین نتانیاهو صبح امروز بعد از اطمینان از پیروزی خود در انتخابات اعلام کرد: اولویت دولت جدیدش، پیشگیری از دستیابی ایران به تسلیحات اتمی است./9161/خ

ارسال نظرات