۰۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۱۵۴۲۰۲
به علت پخش فیلم موهن؛

مسلمانان فرانسه از سایت یوتیوب شکایت کردند

خبرگزاری رسا ـ دو انجمن اسلامی فعال در فرانسه از سایت یوتیوب به علت پخش فیلم موهن و عدم حذف آن با وجود اصرارهای مکرر مسلمانان شکایت کردند.
فيلم موهن

 

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ انجمن‎ صلح و پیشرفت دموکراسی و سازمان متحده عربی که از سازمان های اسلامی فعال در فرانسه هستند به علت پخش فیلم توهین آمیز به پیامبر و عدم حذف آن در پی درخواست‎های مکرر مسلمانان، از سایت یوتیوب به نظام قضایی فرانسه شکایت کردند. 


این سازمان ها از سایت یوتیوب به علت پخش فیلم "بی گناهی مسلمانان" که خشم مسلمانان سراسر دنیا را برانگیخت انتقاد کردند.


در شکوائیه این سازمان ها از دستگاه قضایی فرانسه خواسته شده است سایت یوتیوب را به علت انتشار فیلم موهن و عدم حذف آن با وجود اصرارهای مکرر مسلمانان فرانسه محاکمه کند.


آنتونی بم، وکیل این دو سازمان اسلامی شکوائیه علیه سایت یوتیوب را تقدیم دادگاه کرد. وی در نه اکتبر سال گذشته نیز از سوی این دو سازمان درخواستی مبنی بر حذف فیلم ضد اسلامی از سایت یوتیوب ارائه کرده بود که با مخالفت این سایت روبرو شد.


سیندی لی گارسیا، یکی از بازیگران فیلم موهن که اطلاعی از محتوای ضد اسلامی فیلم بی گناهی مسلمانان نداشت نیز به دادگاه مراجعه و از یوتیوب شکایت کرد تا این فیلم از سایت فوق حذف شود.


گوگل، که مالک سایت یوتیوب است، عنوان کرد پخش این فیلم را در برخی از کشورهای اسلامی متوقف کرده است اما در عین حال مدعی شد که به علت احترام به آزادی بیان نمی تواند این فیلم را به طور کامل حذف کند./990/ب902/ک

ارسال نظرات