۱۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۱۵۴۹۹۰
موفقیتی دیگر برای مسلمانان اروپا؛

آلمان انجمن‎های مسلمانان را به رسمیت شناخت

خبرگزاری رسا ـ سه ایالت از ایالات آلمان اعلام کردند از این پس انجمن‎های مسلمانان این کشور را به عنوان موسسه‎های مذهبی به رسمیت می‎شناسند.
مسجد برلين

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری آجیب، سه ایالت برمن، هامبورگ و هسه در آلمان اعلام کردند از این پس انجمن های مسلمانان این کشور از نظر قانونی به عنوان موسسه‎های مذهبی به رسمیت شناخته می شوند.


شناسایی رسمی انجمن‎های اسلامی از سوی این ایالات در حقیقت، راه را برای فعالیت آزادانه مسلمانان در اماکن عمومی، زندان‎ها، بیمارستان‎ها و سایر موسسه‎ها فراهم کرده و آزادی عمل بیشتری به موسسه‎های اسلامی فعال در آلمان خواهد بخشید. 


این تحول جدید همچنین به سازمان‎های اسلامی اجازه خواهد داد به آموزش دروس اسلامی در مدارس آلمان بپردازند.


پس از آن که شهرهای هامبورگ و برمن اعلام کردند که اعیاد فطر و قربان و روز عاشورا برای مسلمانان در این شهرها تعطیل است، به رسمیت شناختن انجمن‎های اسلامی نیز موفقیت دیگری برای جامعه مسلمانان آلمان محسوب می شود.


آلمان پس از فرانسه دارای بیشترین جمعیت مسلمان در قاره اروپا است و مسلمانان این کشور پیش بینی می کنند که سایر ایالات آلمان نیز در آینده‎ای نه چندان دور و به تبعیت از سه ایالت فعلی، راه را برای فعالیت‎های آزادانه مسلمانان هموار خواهند ساخت./990/ب902/د

ارسال نظرات