۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۱۵۵۷۰۳

دولت انگلیس جاسوسی از مردم این کشور را گسترش می‎دهد

خبرگزاری رسا ـ آژانس‎های جاسوسی انگلیس قصد دارند ابزار جدیدی را به کار گیرند که دولت این کشور می‎تواند با استفاده از آن تمامی شبکه مخابراتی این کشور را زیر نظر بگیرد.
جاسوسي دولت انگليس از مردم

 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، گزارش جدید کمیته اطلاعات و امنیت انگلیس نشان می دهد که آژانس‎های اطلاعاتی این کشور قصد دارند دستگاه‎های جاسوسی جدیدی در شبکه مخابراتی این کشور کار بگذارند تا همه فعالیت‎های آنلاین مردم عادی انگلیس را تحت نظر داشته باشند.  


این گزارش خاطرنشان می کند که ابزارهای جاسوسی جدید از تکنولوژی به نام "دی.پی.آی" استفاده می‎کند و استفاده از آن در راستای تلاش‎های مستمر دولت انگلیس برای تحت نظر داشتن خطوط اینترنت و فعالیت‎های افراد عادی در سایت‎هایی مانند فیس بوک، توییتر و اسکایپ است. 

 

کمیته اطلاعات و امنیت پارلمان انگلیس تاکید کرد: در قانون‎های موجود هیچ اشاره‎ای به مشکلات مربوط به استفاده از تکنولوژی‎های جدید جاسوسی نشده است و به همین دلیل باید رویکرد جدیدی در این باره اتخاذ شود.


جاناتان اوانز، رییس سازمان جاسوسی داخلی انگلیس (ام.آی.پنج) نیز گفت: آگاهی از ارتباطات افراد برای این سازمان یک مساله مهم محسوب می‎شود.


گفتنی است جاسوسی دولت انگلیس از مردم این کشور در طول ده سال گذشته 8/1 میلیارد پوند هزینه بر مالیات دهندگان انگلیسی تحمیل کرده و اعتراضات فراوانی را از سوی گروه‎های حقوق بشر به همراه داشته است./990/ب902/د

ارسال نظرات