۲۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۱۵۵۸۷۶
یکی از علمای عربستان در گفت‎وگو با رسا:

پیام جهانی رزمایش میلیونی مردم ایران حمایت از ولایت‎فقیه بود

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه سیهات عربستان تاکید کرد که فشار و تحریم علیه ایران در پرتو حضور رهبر حکیمی نظیر حضرت آیت‎الله‎خامنه‎ای محکوم به شکست است و مردم ایران نیز با حضور میلیونی خود در راهپیمایی پیام حمایت از رهبری را به جهان صادر کرد.
شيخ عبدالجليل الزاکي خطيب جمعه سيهات عربستان

 

حجت الاسلام شیخ عبدالجلیل الزاکی، خطیب جمعه سیهات عربستان در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا با تاکید بر این که تحریم علیه ایران به قدرتمندتر شدن ایران و حضور هر چه بیشتر مردم در حمایت از جمهوری اسلامی منجر شده است، تصریح کرد: حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی روز گذشته نشان داد که سیاست تحریم اقتصادی و سیاسی تنها به قدرتمندتر شدن این کشور منجر می شود و همچنین پیشرفت‎های مختلف علمی، عملی و اثبات وجود ایران را به همراه دارد. ایران به دلیل اعتقاد به خداوند و ارزش‎ها و ایمان به وعده الهی از سوی دشمنان تحت فشار است.

 

وی افزود: فشارهای غرب نتایج معکوسی دارد و ما شاهد پیشرفت ایران درزمینه‎های اختراعات علمی و تکنولوژی هستیم در حالی که سایر کشورهای اسلامی حتی به یک دهم دستاودهای ایران نرسیده اند و یا بهتر است بگوییم که حتی به اندازه یک قطره در دریا به پیشرفت حاصل شده در ایران دست نیافته‎اند.

 

خطیب جمعه سیهات عربستان، با تاکید بر اینکه مردم ایران با حضور میلیونی خود در راهپیمایی جشن پیروزی انقلاب اسلامی پیام حمایت از رهبری را به جهان صادر کرد، تصریح کرد: بنده اعتقاد دارم در پرتو وجود رهبری حکیم و فرزانه نظیر حضرت آیت الله خامنه ای عظیم که راه امام خمینی(ره) را ادامه داده‎اند ایران از هرگونه خطر و گزند در امان است و همه این پیشرفت‎ها به دلیل حضور این رهبر است. ایران به قدرت بزرگی در جهان مبدل شده است و در زمینه نظامی و تکنولوژی و علمی در سطح بالای جهانی قرار دارد و ما از خداوند متعال به دلیل حضور چنین رهبر حکیم، الهی و بزرگ سپاسگذاریم.

 

حجت الاسلام الزاکی در بخش دیگری از سخنانش هدف آمریکا و غرب از توهین مستمر به پیامبر اکرم(ص) را دور ساختن مسلمانان از مساله فلسطین توصیف کرد و اظهار داشت: آمریکا در پرتو شرایط سیاسی کنونی جهان، بهار اسلامی و انقلاب‎های مستمر در کشورهای اسلامی خصوصا در کشورهای عربی درصدد دور ساختن امت از مسأله اصلی است که فلسطین نام دارد.

 

این عالم شیعه عربستان ادامه داد: آمریکا از یک طرف با کاریکاتور و مسائل مختلف به پیامبر(ص) توهین می کند و از طرف دیگر به حمایت از اسرائیل و جنایت‎های آن علیه فلسطین و خصوصا غزه می پردازد. آمریکا یک بازی سیاسی را در پیش گرفته است و می خواهد خود را مصلح جهان نشان دهد و مقامات این کشور نیز نقش انسان‎های خوب را ایفا می کنند، اما در همان حال از حمله به سفارت یک کشور به شدت خشمگین می شود ولی نسبت به توهین به پیامبر اکرم(ص) بی تفاوت است.

 

خطیب جمعه سیهات عربستان از استکبار جهانی به عنوان دشمن مشترک شیعیان و اهل تسنن یاد کرد و اظهار داشت: آمریکا دشمن مشترک میان سنی‎ها و شیعیان هستند که امام خمینی(ره) از آنها به عنوان شیطان بزرگ یاد کرد. این شیطان در حال گسترش فتنه میان ملت‎های اسلامی است تا بر این اساس بر مسلمانان مسلط شود. آمریکا که جنگ نظامی را بی فایده دید به جنگ نرم مخملی علیه جهان اسلام روی آورد و رشته فتنه را در میان این جوامع گسترش داد.

 

وی تاکید کرد: آمریکا در جنگ تحمیلی تلاش کرد تا انقلاب اسلامی را نابود سازد سپس به فتنه و توطئه‎های مختلف علیه ایران روی آورد، اما نتوانست واقعیت جمهوری اسلامی ایران و پیروزی‎های این ملت مسلمان و مجاهد را تغییر دهد و از فتنه به عنوان ابزاری برای تسلط بر منطقه و ثروت‎ کشورهای اسلامی استفاده می کند. مسلمانان باید به شدت نسبت به این توطئه‎ها هوشیار باشند و اجازه تحقق نقشه‎های شیطان بزرگ را ندهند.

 

حجت الاسلام الزاکی از وهابیت به عنوان ابراز آمریکا برای تحقق نقشه‎های خود در جوامع اسلامی یاد کرد و گفت: دست‎های پنهانی وجود دارد که افراد ضعیف النفس و کینه توزان نسبت به اسلام را بازیچه خود قرار می دهد. این افراد با عنوان‎های مختلفی نظیر کفر و قبر پرستی شیعیان و اعتقاد آنان به الوهیت امام علی(ع) به تکفیر مسلمانان می پردازند.

 

وی بیان داشت: ما با اهل سنت برادر هستیم و خدا، قرآن، پیامبر و کعبه مشترکی داریم و اسلام را دین واقعی می شناسیم و کسی که «لا اله الا الله» و «محمد رسول الله» بگوید را مسلمان می دانیم. اما وهابیت تکفیری ابزار استعمار جهانی برای اجرای نقشه‎هایش در میان جوامع اسلامی است و این تفکر گمراه را همانند اسرائیل در منطقه و جهان اسلام نفوذ دادند.

 

این عالم شیعه سعودی نسبت به آزادی شیخ النمر و شیخ توفیق العامر از زندان‎های آل سعود ابراز امیدواری کرد و خاطر نشان کرد: اگر دولت عربستان به سیاست خود در قبال خواسته های مشروع اسلامی و انسانی ملت تجدید نظر کند، آزادی علما و شهروندان بی گناه نزدیک به نظر می رسد، اما اگر نظام همچنان نسبت به سیاست خود پافشاری ورزیده و نخواهد حقوق مشروع ملت را به آنان بازگرداند سرنوشت نامعلومی در انتظار زندانیان سیاسی خصوصا زندانیان فراموش شده خواهد بود.

 

گفتنی است شیخ نمر باقر النمر و شیخ توفیق العامر از علمای شیعه عربستان هستند که به دلیل درخواست اصلاح نظام سیاسی بدون هیچ محاکمه‎ای در زندان به سر می برند.

 

زندانیان فراموش شده نیز به 9 تن از شهروندان شیعه قطیف عربستان اطلاق می شود که 17 سال است به اتهام حمله به پایگاه نظامی آمریکا در این کشور بدون هیچ محاکمه و اثبات جرم در زندان هستند./980/ب911/ک

ارسال نظرات