۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۱۵۶۴۹۸
در راستای تحقق منویات رهبری؛

«آرمان اقتصاد؛ از جهاد اقتصادی تا اقتصاد مقاومتی» به چاپ رسید

خبرگزاری رسا ـ کتاب «آرمان اقتصاد؛ از جهاد اقتصادی تا اقتصاد مقاومتی» با نویسندگی حجت‌الاسلام عبداللهی، پژوهشگر جوان حوزه علمیه مشهد منتشر شد.
کتاب

  

حجت‌الاسلام محمداسماعیل عبداللهی، نویسنده کتاب «آرمان اقتصاد؛ از جهاد اقتصادی تا اقتصاد مقاومتی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: انقلاب اسلامی ایران پس از گذار از دوران‌ها و پیچ‌های تلخ و شیرین گذشته، هم اکنون در دهه پیشرفت و عدالت به سر می‌برد.

 

وی با بیان این‌که بر اساس تدبیر و درایت هوشمندانه مقام معظم رهبری رویکرد بخش مهمی از دهه پیش‌ رو یعنی دهه «پیشرفت و عدالت»، اقتصادی است، تصریح کرد: نگاه دیدبانی و شبکه‌ای به مسائل جهانی و تهدیدات دشمنان و استراتژی غرب، ضرورت این تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی را برای همگان روشن ساخته است.

 

وی خاطرنشان کرد: در این میان انتظار طراحی سیستم اقتصادی مبتنی بر آموزه‌های دینی، با هدف پیاده‌سازی در جامعه اسلامی، انتظار به‌جا و منطقی است؛ امروزه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران پس از سال‌ها تجربه مدیریتی در عرصه‌های مختلف به یقین نیازمند راهبردهای کلان اقتصادی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی است.

 

این پژوهشگر حوزه علمیه خراسان، مؤلفه‌های اتحاد ملی، نوآوری و شکوفایی و نیز همت مضاعف و کار مضاعف را زمینه‌ساز طرح جهاد اقتصادی در اقتصاد ایران دانست و ابراز داشت: در این میان مهم‌ترین راهکار تحقق جهاد اقتصادی، اهتمام بیشتر به کار و تولید کار و سرمایه و حمایت از سرمایه‌های ایرانی است، اما نکته مهم این است که این کدهای اساسی که از جانب ولی امر مسلمین به عنوان چراغ راه در جامعه مطرح می‌شود، سرانجام پس از پیشروی دشمن در عرصه تحریم‌‌های اقتصادی و گسترده شدن دایره دشمنی، در نقطه کانونی به نام اقتصاد مقاومتی متمرکز شود.

 

وی با اشاره به این‌‌که این کتاب روشنگر استعداد اعجازگونه خط آرمان اقتصاد از جهاد اقتصادی تا اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: کتاب «آرمان اقتصاد؛ از جهاد اقتصادی تا اقتصاد مقاومتی» به آرمان واقعی اقتصاد اسلامی در پرتو خط پایدار جهاد اقتصادی تا اقتصاد مقاومتی می‌پردازد.

 

حجت‌الاسلام عبداللهی با بیان این‌که در فصل نخست این کتاب به «کلیات و مفاهیم» اقتصاد مقاومتی پرداخته شده و در این فصل تلاش شده تا نگرش مخاطب نسبت به مفاهیم، مبادی و اصطلاحات مسأله تحقیق، اصلاح و یا شفافیت یابد، افزود: فصل دوم این کتاب به مبحث «اقتصاد مقاومتی؛ نگرشی پایدار» پرداخته و سعی شده نگاه اسلام نسبت به اقتصاد مقاومتی، ارکان اقتصاد مقاومتی در اسلام و بررسی اقتصاد مقاومتی و نیز مقاومت اقتصادی تبیین شود.

 

وی در پایان، «دستورالعمل؛ از نقطه صفر تا انتهای خط اقتصاد پایدار» و «افق‌های فراروی اقتصاد مقاومتی در ایران» در سه بعد فرد، جامعه و جهان را از دیگر سرفصل‌های اصلی این کتاب برشمرد./932/ت302/ق 

ارسال نظرات