۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۱۵۶۵۵۲
معاون فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه:

قیام مردم بحرین ریشه در عاشورا دارد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد قیام مردم بحرین در قم گفت: قیام مردم بحرین دارای ماهیتی دینی و فکر است و ارکان آن ریشه در عاشورا و کربلا دارد.
معاون فرهنگي جامعه المصطفي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صالح، معاون فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد قیام مردم بحرین و یادبود 120 شهید این قیام که امشب در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، گفت: قیام مردم بحرین دارای ماهیتی دینی و فکری است و ارکان آن ریشه در عاشورا و کربلا دارد.  

 

وی افزود: مقاومت و ایستادگی، عدالت خواهی، ایستادگی در مقابل ستمگران و سازش ناپذیری از ویژگی‎های برجسته قیام مردم بحرین است و همین عوامل موجب خیزش و ایستادگی مسلمانان این کشور شده است.

 

معاون فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: در برهه کنونی که شاهد خیزش مردم کشورهای اسلامی هستیم مسلمانان و به ویژه حوزه‎های علمیه به عنوان راهبران فکری جهان اسلام، رسالت تاریخی بزرگی در رساندن پیام مردم بحرین به سایر دنیا بر عهده دارند.

 

حجت الاسلام صالح از سانسور خبری شدید علیه انقلاب ملت بحرین به شدت انتقاد کرد و ادامه داد: در برخی کشورها مسلمانان باید فشارهای نظامی و امنیتی را تحمل کنند، اما مردم بحرین علاوه بر این گونه فشارها در سانسور خبری شدیدی قرار دارند. صدای مردم بحرین توسط رسانه‎های خبری دنیا بایکوت شده است، ولی این مظلومیت که ریشه در خون شهیدان دارد هرگز خاموش شدنی نیست.

 

وی افزود: بحرین پیکره خونین جهان اسلام است. امروز یکایک انسانهای آزاده باید برای رهایی ملت مظلوم بحرین به پا خیزند.

 

معاون فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه در ادامه گفت: بی تفاوتی نسبت به اوضاع مردم بحرین یک گناه نابخشودنی است. همان گونه که در عاشورا خون در برابر شمشیر به پیروزی رسید، شاهد نصرت الهی و آزادی بحرینی‎ها خواهیم بود و صبح آزادی نزدیک است.

 

حجت الاسلام صالح در پایان خاطرنشان کرد: شهدای بحرین مشعل داران توحید و مدافعان راستین مکتب پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) هستند. خون شهیدان بحرین تضمین کننده پیروزی و تحقق وعده الهی خواهد بود./990/ب202/د

ارسال نظرات