۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۵۶۷۵۱

هشدار خطیب جمعه هرات افغانستان نسبت به پخش فیلم‎های مبتذل در این کشور

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه هرات افغانستان از پخش فیلم‎های مبتذل غربی در این کشور به شدت انتقاد کرد و پخش چنین فیلم‎هایی را عامل اصلی افزایش آمار طلاق خواند.
حجت الاسلام روحاني خطيب جمعه هرات افغانستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد روحانی خطیب نماز جمعه هرات افغانستان در خطبه‎های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد مدرسه علمیه صادقیه این شهر برگزار شد از وضع فرهنگی این کشور انتقاد کرد و گفت: متأسفانه کنترل کمتری نسبت به موضوعات فرهنگی و اجتماعی در جامعه اسلامی افغانستان وجود دارد.

 

وی افزود: امروزه برنامه‎های تلویزیونی ساخت غرب به صورت گسترده و نگران کننده‎ای به خانه‎های شهروندان افغانی نفوذ کرده که تاثیرات بسیار منفی را به بار آورده است.
 
حجت الاسلام روحانی نسبت به دسیسه‎ها و برنامه‎های ویژه دشمنان دین اشاره کرد و اظهار داشت: فیلم و برنامه‎هایی که در کشور اسلامی افغانستان با حمایت کشورهای غربی پخش می‎شود حتی در کشورهای پیشرفته و آزاد دنیا نیز به نمایش گذاشته نمی‎شود.

 

خطیب جمعه هرات به ابعاد فروپاشی جامعه از طریق پخش چنین فیلم‎هایی اشاره کرد و تصریح کرد: این فیلم‎ها حتی در کشورهای تولید کننده و پیشرفته غربی سانسور می‎شوند چرا که آنان از فروپاشی جامعه خود در هراس هستند، اما مقامات، شخصیت‎ها و مردم ما از این مسأله و نکته مهم غافل مانده‎اند و اجازه نشر این گونه فیلم‎ها را در کشور می‎دهند.

 

وی ادامه داد: جوانان با پخش و نشر فیلم و برنامه‎های مبتذل به گمراهی کشیده شده، کانون گرم خانواده‎ها از هم فروپاشیده و میزان طلاق بسیار افزایش یافته است که این خبر بدی برای آینده و سرنوشت جامعه است.

 

این روحانی افغانی در ادامه به وظیفه مقامات کشور و خانواده‎ها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: مقامات و مسؤولان کشور باید نسبت به آینده و سرنوشت جامعه بی تفاوت نباشند، از انتشار برنامه‎های ضد دینی مغایر ارزش‎های اسلامی جلوگیری کنند و دست‎های دسیسه‎گران را از جامعه کوتاه سازند. مردم نیز باید در این زمینه غفلت نکرده و جامعه را از هلاکت نجات دهند.

 

خطیب جمعه هرات به خواسته‎های شوم دشمنان کشور اشاره کرد و گفت: دشمنان افغانستان هر لحظه از فرصت‎های پیش آمده استفاده خواهند کرد تا این کشور را از بین ببرند. شوروی چندین سال قبل با لشکرکشی به افغانستان قصد از بین بردن این مردم و مملکت را داشت، اما مردم غیور افغانستان با رشادت، شهادت طلبی، وحدت و برادری از ارزش‎های موجود در کشور اسلامی افغانستان دفاع کردند.

 

وی خطاب به جوانان کشور گفت: جوانان ما باید بدانند که این اختلاف‎ها سبب ذلت و خواری ما خواهد شد و ارزش ملت را پایین می‎آورد. در نقطه مقابل، اگر ملتی متحد، همدل و یکپارچه باشیم در دنیا و آخرت عزیز خواهیم بود./980/ب101/د

ارسال نظرات