۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۹۳۵

سیلی مردم اکوادور به آمریکا

خبرگزاری رسا ـ رسانه های اکوادور با شعار "امروز رییس جمهور را انتخاب می کنیم" به استقبال انتخابات ریاست جمهوری این کشور می روند.
Rafael Correa-رافائل کورا-رييس جمهور اکوادور

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رسانه های اکوادور در حالی به استقبال انتخابات ریاست جمهوری این کشور می روند که همگی یک صدا این جمله را تکرار کرده اند «امروز رییس جمهور را انتخاب می کنیم».


برخی مخالفان رافائل کوررا، رییس جمهوری این کشور چند روز قبل و پس از برگزاری یک کنفرانس بین المللی در اکوادور علیه آمریکا تلاش کردند که وی را با سلاح سرد ترور کنند که این توطئه ناکام ماند.

 

این مسأله نشان داد که آمریکا علاقه‎ای به باقی ماندن این دکتر اقتصاد بر مسند ریاست جمهوری کشور اکوادور ندارد.

 

رافائل کوررا که تلاش کرده است با اجرای سیاست های سوسیالیستی رضایت مردم ضعیف این کشور را جلب کند با ارتقای سطح رفاه مردم ضعیف این کشور تا حدودی بر محبوبیت خود افزوده است.

 

این رییس جمهوری چپ گرا و ضد آمریکایی خیال خود را برای انتخاب دوباره راحت دیده است زیرا آخرین نظر سنجی ها حکایت از پیشی گرفتن از رقیب خود با فاصله ای 35 درصدی دارد.

 

بیشتر رییسان جمهوری کشورهای آمریکای لاتین که با کودتا سرنگون می شوند آرزو دارند تا بتوانند دوره ریاست جمهوری خود را با آرامش به پایان برساند و اکنون می توان گفت رافائل از افرادی است که در حال حاضر توانسته است دوره چهار ساله ریاست جمهوری خود را با موفقیت به پایان برساند./994/ب103/د

ارسال نظرات