۰۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۱۵۷۲۳۲
سازمان میراث فرهنگی فلسطین:

اسرائیل در حال سرقت آثار اسلامی بیت‎المقدس است

خبرگزاری رسا ـ موسسه القدس و سازمان میراث فرهنگی فلسطین، درباره سرقت آثار تاریخی عربی و اسلامی بیت‎المقدس از سوی اسرائیل هشدار داد.
بيت المقدس

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از آژانس خبری آناتولی، موسسه القدس و سازمان میراث فرهنگی فلسطین در بیانه‎ای اعلام کردند که اسرائیل در پوشش توسعه مناطق شهری در حال سرقت آثار تاریخی عربی و اسلامی بیت‎المقدس است.


موسسه القدس از یونسکو و سایر نهادهای بین‎المللی خواست که برای مقابله با سرقت آثار تاریخی فلسطین به وسیله اسرائیل اقدامی صورت دهند.


در بیانیه موسسه القدس آمده است: آثار تاریخی اسلامی و عربی شهر بیت المقدس و به ویژه بیت المقدس شرقی و اطراف مسجد الاقصی در معرض حملات اسرائیل قرار دارند. اسرائیل تحت پوشش توسعه مناطق شهری مشغول دزدیدن آثار اسلامی و عربی بیت المقدس است.


این موسسه افزود: اسرائیل سنگی را که جزو آثار باستانی فلسطین است، دزدیده و به موزه راکفلر منتقل کرده است. متون عربی که بر روی این سنگ حک شده بودند پاک شده و طوری این اثر باستانی نشان داده شده که گویی متعلق به یهودیان بوده است.


نصیح بوکیره، مدیر موسسه القدس در ارتباط با این مساله گفت: برای آن که متوجه دزدیده شدن آثار تاریخی به وسیله اسرائیل شوید، کافی است نگاهی به جاده‎های منتهی به دیوار ندبه و میدان دیوار ندبه بیندازید./990/ب902/د

ارسال نظرات