۰۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۵۷۶۹۰
رهبر حزب سبز انگلیس:

جنگ عراق بر اساس ادعاهای واهی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ رهبر حزب سبز انگلیس در سخنانی با انتقاد از مشارکت انگلیس در جنگ عراق گفت: جنگ عراق بر اساس ادعاهای واهی دولت‎های غربی آغاز شد و نتیجه‎ای به جز خونریزی به همراه نداشت.
اعتراضات ضدجنگ در لندن

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری پالیتیکس، ناتالی بنت، رهبر حزب کارگر انگلیس در سخنانی اعلام کرد که رهبر حزب کارگر انگلیس باید به علت تصمیم اشتباه دولت این حزب در مشارکت در جنگ عراق از مردم این کشور عذرخواهی کند.


ناتالی بنت این سخنان را در دهمین سالگرد اشغال عراق از سوی نیروهای آمریکایی و انگلیسی و در جمع معترضان ضد جنگ در لندن بیان کرد.


وی دولت انگلیس به نخست‎وزیری تونی بلر، رهبر وقت حزب کارگر انگلیس را متهم کرد که به تظاهرات دو میلیون نفری معترضان ضد جنگ بی‎اعتنایی کرده و بر سیاست‎های جنگ‎طلبانه خود اصرار ورزیده است.


رهبر حزب سبز انگلیس گفت: 55 درصد از مردم انگلیس اعتقاد دارند که معترضان ضد جنگ در آن زمان درست می‎گفتند، چرا که جنگ عراق بر اساس ادعاهای واهی دولت‎های غربی آغاز شد و نتیجه‎ای به جز خونریزی به همراه نداشت. 


ناتالی بنت افزود: اد میلیبند (رهبر کنونی حزب کارگر انگلیس) به علت سیاست‎های اشتباه دولت بلر در امور مربوط به مهاجران از مردم عذرخواهی کرد، اما هنوز بابت تصمیم اشتباهی که انگلیس را به یک جنگ ناعادلانه وارد کرد، معذرت‎خواهی نکرده است. 


انگلیس از سال 2003 تا 2011 میلادی به عنوان شریک آمریکا در جنگ عراق مشارکت داشت.


اسناد محرمانه که در ژوئن سال 2010 میلادی فاش شد، نشان دادند که لرد گلداسمیت، دادستان انگلیس به تونی بلر هشدار داده بود که اشغال عراق از نظر قانونی مشروعیت ندارد، اما نخست وزیر انگلیس به این هشدارها توجهی نکرد و یک روز پس از آن به طور پنهانی به جرج بوش اطلاع داد که لندن از اشغال عراق حمایت می‎کند./990/
ب902/د

ارسال نظرات