۰۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۱۵۷۷۲۰
الاهرام آنلاین:

آمریکا و عربستان مجبور به پذیرش راه‎حل سیاسی در سوریه شدند

خبرگزاری رسا ـ پایگاه خبری الاهرام آنلاین در تحلیلی عنوان کرد: بسیاری از گروه‎های مخالف دولت سوریه به همراه بازیگران مهم عرصه‎ بین الملل مجبور به پذیرش راه‎حل سیاسی برای حل بحران سوریه شده‎اند.
سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه خبری الاهرام آنلاین مصر در گزارشی به بررسی تحولات سوریه پرداخت و نوشت: عرصه بر آن دسته از مخالفان دولت سوریه که معتقد به مبارزه مسلحانه با دولت هستند تنگ شده و بسیاری از گروه‎های مخالف به همراه بازیگران مهم عرصه‎بین الملل به دنبال راه‎حل سیاسی برای حل بحران سوریه هستند.


این پایگاه افزود : واشنگتن مایل است به مشکلات خود در خاورمیانه خاتمه دهد، به همین منظور به دنبال راه‎حلی برای بحران سوریه می‎گردد و با توجه به این که راه‎حل نظامی آمریکا را وارد یک فرایند پیچیده دیگر می‎کند این کشور اکنون تصمیم گرفته است که به شدت به دنبال یک راه‎حل سیاسی برای سوریه باشد.


به گفته این پایگاه خبری، دیپلمات‎های غربی و منطقه‎ای حاضر در دمشق اعتقاد دارند که بشار اسد موفق شده است به خوبی در مقابل شورشیان مقاومت کند.


الاهرام آنلاین ادامه داد: در عین حال، عربستان سعودی نیز که از تسلط اخوان المسلمین بر سوریه پس از سقوط بشار اسد می‎هراسد از فرانسه خواسته بیش از این به شورشیان سوری کمک تسلیحاتی ارائه نکند و از ترکیه نیز درخواست کرده است که اجازه عبور این نیروها را از مرزهای خود به داخل سوریه ندهد.    


الاهرام آنلاین در ادامه گزارش تحلیلی خود می‎نویسد: بسیاری از دیپلمات‎های مصری اکنون اعتقاد دارند که بی‎ثباتی در سوریه به ضرر منافع استراتژیک مصر نیز هست.


به گفته یک دیپلمات مصری، قاهره به طور کامل از ایده راه‎حل سیاسی برای پایان بحران سوریه حمایت می‎کند و از تمامی گروه‎های مخالف سوری نیز می‎خواهد که این ایده را جدی بگیرند. 


چرخش آشکار آمریکا و عربستان سعودی در مساله سوریه باعث شده است لحن اتحادیه عرب نسبت به حکومت بشار اسد نیز تغییر کند. این هفته، نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب که پیش از این اعلام کرده بود که بشار اسد "خارج از بازی محسوب می‎شود"، گفت که این سازمان حاضر است میان حکومت بشار اسد و گروه‎های مخالف میانجیگری کند./990/ب902/د

ارسال نظرات