۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۵۸۱۰۴
قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد؛

ضرورت راه اندازی مراکز مشاوره‌ای برای اطلاع رسانی کتاب‌های دینی

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت راه اندازی مراکز مشاوره‌ای برای اطلاع رسانی کتاب‌های دینی تأکید کرد و گفت: در صورت تحقق این امر خانواده‌ها و علاقه‌مندان به راحتی می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز خود را به دست آورند.
افتتاح سومين نمايشگاه تخصصي کتاب حوزه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پورمحمدی قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه سومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه، با تأکید بر این‌که کار نشر و چاپ کتاب بسیار سخت است، گفت: ناشران و کتاب فروشان ما انسان‌های مؤمن، سخت کوش و صبوری هستند و با توجه به شرایط سخت اقتصادی کار دشوارتری دارند.
وی با اشاره به این‌که به خاطر مخاطب ویژه کار در حوزه کتاب‌های دینی سخت است، افزود: ناشرانی که در عرصه کتاب‌های حوزوی فعالیت‌ می‌کنند کارشان بسیار سخت‌تر است چون مخاطبان آنها اهل تحقیق، پژوهش و دانشمند هستند.
قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر این‌که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه حمایت از ناشران را بر عهده دارد، گفت: هرچند بودجه ناچیز و امکانات محدود است اما همه تلاش وزارت خدمت در عرصه کتاب است.
پورمحمدی با اشاره به ضرورت چاپ کتاب‌های حوزوی و نظارت بر آن، بیان داشت: عمق کتاب‌های حوزوی باید مورد توجه قرار گیرد تا هر فردی نتواند در این عرصه گام بردارد.
قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بیان داشت: کتا‌ب‌های دینی و حوزوی باید بهتر چاپ شوند و در  شکل، عنوان بندی و جلد از شکل و ظاهری مناسب برخوردار باشند.
وی با بیان این‌که در اماکن مذهبی بزرگ می‌توان نمایشگاه‌های دائمی برای استفاده عموم برپا کرد، گفت: این اقدام به ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در جامعه کمک شایانی می‌کند.
پورمحمدی با اشاره به مشکلات پخش کتاب‌های دینی، تصریح کرد: ما در پخش کتاب‌های دینی مشکل داریم؛ یک رمان بی محتوا اجازه انتشار می‌گیرد، هفتاد نوبت چاپ می‌شود و قابل دسترسی است، اما کتاب‌های دینی را با مشکل به دست می‌آوریم.
قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت راه اندازی مراکز مشاوره‌ای برای اطلاع رسانی کتاب‌های دینی تأکید کرد و گفت: در صورت تحقق این امر خانواده‌ها و علاقه‌مندان به راحتی می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز خود را به دست آورند./927/پ202/ق
ارسال نظرات