۰۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۱۵۸۲۸۱
حجت الاسلام علی اکبر بابایی:

گزینش کتاب‌های ایستگاه مطالعه با دقت و کارشناسی باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان لوشان استان گیلان با اشاره به اینکه دقت و تدبیر در ایستگاه مطالعه امری حیاتی است، بر ضرورت وجود کارشناسی بر روی اجرای این طرح تاکید کرد.
حجت الاسلام علي اكبر بابايي امام جمعه شهرستان لوشان

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، حجت الاسلام علی اکبر بابایی امام جمعه شهرستان لوشان گفت: اصل این طرح کار خوب و درستی می باشد به شرط آنکه در انتخاب کتابها دقت شود و به صورت صحیح و با کارشناسی گزینش شوند.

وی با تاکید بر ضرورت متناسب بودن کتابها با افکار و سطح اندیشه مردم گفت: رعایت دقت و ظرافت در این طرح بسیار مهم می باشد. شما باید در ابتدا بررسی کنید که چه افرادی با چه افکاری در این اماکن رفت و آمد دارند و بعد متناسب با نتایج این بررسی ها ایستگاه ها مطالعه را در این امکان طراحی کنید.

 

وی افزود: نکته قابل توجه این است که اقتضائات یک مکان با مکان دیگر متفاوت است و مسلماً هر شهری با شهر دیگر نیز نیازهای متفاوتی دارد و لحاظ کردن این موارد در اجرای طرح بسیار مهم و اساسی می باشد.

امام جمعه لوشان گفت: این امر مسلمی است که اگر تیراژ و فروش کتابها بالا برود انگیزه نویسندگان نیز برای نوشتن و خلق آثار جدید بالا خواهد رفت بنابراین ایستگاه مطالعه مشوق خوبی برای نویسندگان است اما مسئله این است که نویسنده باید بداند که از اثرش به وجه صحیحی استفاده شود و آن وجه صحیح یعنی کتابهای یک نویسنده استفاده و خوانده شود.

وی در ادامه گفت: نتیجه بخش و مثمر ثمر بودن این طرح صرفا به اجرای صحیح آن بستگی دارد شما هر چه بیشتر در این امر دقت کنید توفیق بیشتری خواهید یافت.

 

حجت الاسلام علی اکبر بابایی در پایان ضمن مثبت تلقی کردن اعتماد به مردم گفت: این بسیار خوب است که به مردم اعتماد دارید و کتابها را در اختیار شان قرار دادید. چنان چه نهایتاً ممکن است از 100نفر 10 نفر کتابها را نیاورند اما اگر خوب و درست به این موضوع نگاه کنیم خواهیم یافت که هزینه ای هدر نرفته است و آن کتاب ها هم در جایی دیگر مورد استفاده قرار می گیرد./913/د102/ق
ارسال نظرات