۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۱۵۹۰۲۷
وزیر ارشاد در افتتاحیه نخستین نمایشگاه نشریات تخصصی:

نمایشگاه دائمی نشریات تخصصی و علمی برپا شود

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نمایشگاه دائمی نشریات تخصصی همچون باغ کتاب با هدف نمایش مداوم نشریات علمی و تخصصی برای اهل علم و دانش در کشور ایجاد شود.
نشريات تخصصي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری اولین نمایشگاه نشریات تخصصی، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاحیه نخستین نمایشگاه نشریات تخصصی با تشکر از ایده برپایی این نمایشگاه، طی سخنانی با اشاره جایگاه علم در زندگی انسان گفت: امروزه ایران در شرایطی است که نظام سلطه به راحتی، علم و دانش را در اختیار ما نمی گذارد، چرا که از اینکه علم در اختیار ما باشد، هراس دارند و به نوعی برای آنها ضرر دارد. حتی لیستی از رشته هایی که مرتبط با فیزیک و شیمی باشد را تهیه کردند که تحصیل در آنها را برای دانشجویان ایرانی منع کردند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر نیاز داریم که روی پای خودمان بایستیم و با عزم و همتی که در پژوهشگران و محققان ایرانی است می توانیم در رشته های پزشکی و مهندسی گام های بلندی برداریم.

 

وی بیان کرد: به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه بارها شاهد بودم که یکی از کمبودهای دانشجویان، اساتید و محققان در دانشگاهها، این است که مدتها در نوبت انتشار مقالات تخصصی منتظر می مانند. تلاش کردیم که این نقیصه را برطرف کنیم که بر اساس آن، دوستان معاونت مطبوعاتی مقدمات این کار را فراهم کردند تا مجوز هزار و 100 نشریه تخصصی و علمی در ایران صادر شود تا از این نظر مشکلی برای دانشجویان و مقالات آنها به وجود نیاید.

 

حسینی با اشاره به اینکه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این حلقه را تکمیل می کند تا به کارها سرعت بخشد، گفت: هر مقاله تخصصی، تضارب آرا و اندیشه ها است و نشریه های علمی و تخصصی به دور از مسائل سیاسی و روزمره به کار خودشان می پردازند و وزانت علمی ما از جایگاه خاصی برخوردار می شود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سخنانش با اشاره به افتتاح باغ کتاب و استفاده تخصصی از آن به منظور برگزاری نمایشگاه کتاب، پیشنهاد داد: می توان به دوستان معاونت مطبوعاتی پیشنهاد داد که نمایشگاهی دائمی به منظور در معرض نمایش درآمدن نشریات علمی و تخصصی در طول سال برپا شود تا هر کس که طالب علم است به آن مراجعه کند.

 

وی همچنین تاکید کرد: به نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز توصیه شده که خرید مجلات و نشریات علمی را در دستور کار خود قرار دهند تا به کتابخانه های سراسر کشور ارسال کنند. اینها همه اقداماتی است که می توان نشریات علمی و تخصصی را از غربت خارج کرد.

 

نخستین نمایشگاه نشریات تخصصی از امروز تا یکشنبه آینده در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان پذیرای علاقه مندان است./913/د102/ق 

ارسال نظرات