۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۵۹۱۱۵
شب گذشته؛

وزیر خارجه ایران با مراجع تقلید نجف دیدار کرد

خبرگزاری رسا ـ علی اکبر صالحی که برای رونمایی از ضریح جدید حرم امام حسین(ع) به عراق سفر کرده است، دیشب با مراجع تقلید نجف اشرف دیدار کرد.
علي اکبر صالحي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، علی اکبر صالحی، وزیر خارجه کشورمان که به منظور شرکت در مراسم رونمائی از ضریح جدید مرقد مطهر امام حسین(ع) به عراق سفر کرده است، دیشب به صورت جداگانه با حضرات آیات اسحاق فیاض، سید محمد سعید حکیم و بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف در این شهر دیدار کرد.

 

در این دیدارها، موضوع روابط نزدیک جمهوری اسلامی ایران و عراق و آخرین تحولات منطقه و اوضاع جهان اسلام مطرح شد.

 

ضرورت وحدت اسلامی و اتحاد مسلمین، نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در این ارتباط، هوشیاری جهان اسلام در قبال توطئه‌های دشمنان برای تفرقه و جدایی بین مسلمانان و ایستادگی در قبال افراط‌گرایی از جمله محورهای گفت‌وگو در این ملاقات‌ها بود.

 

مراجع تقلید نیز با ارائه ارشادات خود، جمهوری اسلامی ایران را تکیه‌گاه اصلی، مقتدر و مورد احترام جهان اسلام و منبع محبت به اهل بیت(ع) خوانده و ابراز امیدواری کردند که ایران اسلام به سوی عزت، عظمت و سرافرازی بیشتر گام بردارد.

 

موضوع ساخت ضریح جدید مرقد مطهر امام حسین(ع) از سوی ایران نیز از محورهای این دیدارها بود.

 

صالحی در این دیدارها، ضمن تشریح مسائل منطقه، مراجع را ارکان اعتماد به نفس و طمانینه در جهان اسلام خواند.

 

وی عشق به امام حسین(ع) را رمز استواری ملت ایران در جهان پر چالش دانست و افزود: محبت اهل بیت(ع) برای ایران در برابر توطئه‌های دشمنان مصونیت ایجاد کرده است.

 

زیارت مرقد مطهر حضرت علی(ع)، بازدید از کتابخانه امام حسن مجتبی(ع) و مزار شهید علامه قریشی از دیگر برنامه‌های وزیر امور خارجه در نجف بود.

 

وزیر امور خارجه کشورمان روز سه‌شنبه در مراسم رونمایی از ضریح جدید مرقد امام حسین(ع) شرکت خواهد کرد./980/ب101/د

ارسال نظرات