۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۱۵۹۲۹۱

5 میلیون انگلیسی در فقر غذایی به سر می‎برند

خبرگزاری رسا ـ نتایج تحقیقاتی که به تازگی منتشر شده نشان می‎دهد که حدود 5 میلیون انگلیسی برای تامین غذای روزانه خود با مشکل روبرو هستند.
فقر

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، نتایج تحقیقات تازه منتشر شده نشان می‎دهد که حدود 5 میلیون انگلیسی در سراسر این کشور برای تامین غذای روزانه خود با مشکلات عدیده‎ای مواجه هستند.


مرکز تحقیقات اقتصادی و تجاری به تازگی گزارشی منتشر کرد که بر اساس آن از میان 60 میلیون جمعیت انگلیس، چهار میلیون و هفتصد هزار نفر از آنان حداقل 10 درصد از درآمد خود را صرف تامین غذای روزانه می‎کنند.


در این گزارش آمده است که افزایش نرخ بیکاری، کاهش بودجه نهادهای عمومی از سوی دولت و افزایش بی‎سابقه مواد خوراکی یک بحران غذایی در انگلیس به همراه داشته و خانواده‎های این کشور را مجبور کرده است که به نسبت پنج سال پیش 20 درصد بیشتر برای خرید مواد غذایی هزینه کنند و در عین حال 7 درصد کمتر مواد غذایی مورد نیاز خود را مصرف کنند. 


کریس مولد، رییس اجرایی بزرگترین موسسه خیریه انگلیسی برای سیر کردن فقرا می‎گوید: نتایج این گزارش اگر چه قابل پیش‎بینی بودند اما، فوق‎العاده تکان‎دهنده هستند.


در اکتبر سال میلادی گذشته، این سازمان خیریه اعلام کرد که در میان 110 هزار بزرگسال و کودک انگلیسی در فاصله میان ماههای آوریل و سپتامبر 2012 غذا توزیع کرده است.


این سازمان همچنین پیش‎بینی کرده بود که تعداد فقرایی که برای سیر کردن شکم خود به کمک موسسات خیریه احتیاج خواهند داشت در سال آینده به بیش از دویست هزار نفر افزایش یابد./990/ب902/د

ارسال نظرات