۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۱۶۰۱۱۰

کتاب «طبقات راویان احادیث مهدویت از طریق اهل سنت» منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، کتاب «طبقات راویان احادیث مهدویت از طریق اهل سنت»، را با شمارگان یک هزار در قطع وزیری منتشر کرد.
کتاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی، بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، کتاب «طبقات راویان احادیث مهدویت از طریق اهل سنت»، را با شمارگان یک هزار در قطع وزیری منتشر کرد.

حجت‌الاسلام عبدالکریم عبداللهی، نویسنده این کتاب، طبقه‌بندی جامعی از راویان احادیث مهدویت از طریق اهل سنت را آورده است که با توجه به وثوق و اعتبار هر یک از آنها، قابل استفاده در پژوهش‌های دیگر از این دسته می‌باشد.

بر اساس این گزارش، این اثر در دو بخش تنظیم شده است؛ بخش اول، طبقات راویان و شرح حال آنان به ترتیب حروف هجی با شماره طبقه هر کدام و با ترجیح نظر «ابن حَجَر عَسقلانی» در موارد اختلاف نظر اهل فن در تعیین طبقه یک راوی، عنوان شده و بخش دوم این کتاب نیز، شامل متن روایات هر یک از صحابه، به ترتیب موضوعی و با ذکر تمام سند و مکررات است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: پایبندی به مسأله مهدویت و باورداشت ظهور منجی و مصلح بزرگ که با انگیزه الهی کره خاکی را از ستم و رنج برهاند، تنها پیام قرآن و اعتقاد فرقه‌های مختلف مسلمان نیست، بلکه کتاب‌های مقدس دیگر ادیان الهی نیز نویدش را داده‌اند.

یادآور می‌شود؛ در کتاب «طبقات راویان احادیث مهدویت از طریق اهل سنت» روایات اهل سنت از منابع مختلف همراه با معرفی طبقات راویان از مدارک معتبر گرد هم آمده است./934/د102/ق

ارسال نظرات