۱۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۶۰۶۶۸
یکی از مراجع تقلید نجف:

خرید و فروش رای در انتخابات حرام است

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای استانی در عراق، هرگونه خرید و فروش آرا را حرام اعلام کرد.
آيت الله اسحاق فياض  از مراجع تقليد شيعه در نجف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله شیخ اسحاق فیاض از مراجع تقلید نجف اشرف در پیامی که در آستانه برگزاری انتخابات شوراهای استانی در عراق صادر شد هرگونه پرداخت وجه نقد یا هدیه با هدف رأی دادن به کاندیدای خاصی را حرام اعلام کرد.

 

حضرت آیت الله فیاض تأکید کرد: پرداخت وجه نقد یا هر هدیه دیگری که با هدف جمع آوری آرا از سوی کاندیداهای انتخابات صورت می‎گیرد شرعا حرام است.

 

وی افزود: برخی از کاندیداها در مقابل اعطای پول یا هدیه از مردم می‎خواهند که قسم بخورند به فرد دیگری رأی ندهند که این امر نیز باطل است و مطمئنا با این ترفند نمی‎توان به موفقیت رسید.

 

این مرجع تقلید بر لزوم مشارکت گسترده مردم در انتخابات شوراها تأکید کرد و اظهار داشت: از همه مردم می‎خواهم که با قدرت در انتخابات شرکت کرده و افراد صالح و کارآمد را به شوراها راه دهند تا محرومیت و مظلومیت از استانهایشان برطرف شود.

 

حضرت آیت الله فیاض ادامه داد: رأی دهندگان باید هوشیار بوده و تحت تأثیر مسائل بی‎ارزشی نظیر وابستگی قبیله‎ای یا منافع مادی قرار نگیرند و بدانند هر کسی که به این موارد توجه کند به ضرر خود و ملت و کشور کار کرده و نارضایتی خداوند را به بار آورده است.

 

گفتنی است انتخابات شوراهای استانی عراق در روز 31 اردیبهشت در 15 استان این کشور برگزار می‎شود. انتخابات در 3 استان سنی نشین عراق به دلیل ادامه تظاهرات به آینده موکول شده است./980/ب902/د

ارسال نظرات