۱۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۱۶۰۹۲۴
یکی از مراجع تقلید نجف:

اجبار نیروهای امنیتی به تراشیدن ریش شرم آور است

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف از اجبار نیروهای امنیتی به تراشیدن ریش در عراق به شدت انتقاد کرد.
حضرت آيت الله شيخ بشير نجفي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف در پیامی که روز گذشته از سوی حجت الاسلام شیخ علی نجفی، فرزند و نماینده وی در همایش دینی که در نجف اشرف قرائت شد از ادامه ناامنی در عراق ابراز نگرانی کرد.

 

در این پیام آمده است: سالها از سرنگونی نظام دیکتاتوری صدام می‎گذرد و عراق همچنان با مشکلات بزرگی نظیر ناامنی، خونریزی و ضعف خدمات دست و پنجه نرم می‎کند.

 

حضرت آیت الله نجفی افزود: مراجع تقلید با همه توان در برابر جنگ داخلی و قومیتی در کشور ایستادند و به فضل الهی این بحرانها با درایت مردم به پایان رسیدند. امیدواریم ملت در انتخابات آتی(شوراهای استانی) هوشیار باشند و افراد صالح و کارآمد را به انتخاب کنند.

 

وی از عدم تغییر نظام آموزشی در مدارس عراق به شدت انتقاد کرد و گفت: شیوه‎های آموزشی صدامی که سراسر انحراف و اندیشه های قومیت گرایی است همچنان در مدارس تدریس می‎شود و متأسفانه برخی از مسؤولان تلاش می کنند تا عقاید یک مذهب را بر دیگری چیره سازند.

 

این مرجع تقلید با اشاره به بروز برخی پدیده های غیر اخلاقی در جامعه، تصریح کرد: گرچه پوشش و آرایش به سبک جنس مخالف و وجود اماکن فروش مشروبات الکی تأسف آور است، ولی اجبار مسلمانان(نیروهای امنیتی) به تراشیدن ریش در کشوری اسلامی به مراتب شرم آورتر است.

 

حضرت آیت الله نجفی در پایان تأکید کرد: ملت باید هوشیار باشد و مفسدان را به زباله دان تاریخ بیندازد، زیرا واریز ثروت عراق در جیب مفسدان و تحمل فقر و محرومیت از سوی ملت فاجعه به شمار می آید./980/ب902/د

ارسال نظرات