۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۱۶۱۸۰۳

برگزاری همایش فاطمه بهترین الگوی انسان کامل در افغانستان

خبرگزاری رسا ـ همایش «فاطمه بهترین الگوی انسان کامل» در دفتر مرکزی جامعه القرآن کابل پایتخت افغانستان برگزار شد.
برگزاري همايش فاطمه بهترين الگوي انسان کامل درکابل

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همایش «فاطمه بهترین الگوی انسان کامل» از سوی جامعه القرآن کابل در پایتخت افغانستان با حضور جمع کثیری از خواهران حوزه و دانشگاه در دفتر مرکزی جامعه القرآن کابل برگزار شد.

 

در این سمینار مقاله هایی در خصوص حضرت فاطمه(س) با عناوین اخلاقی و رفتاری، بعد عبادی و الهی، یک همسر فداکار، شیوه تربیتی فرزندان، الگوی زنان دانشمند و حضرت زهرا(س) نمونه اخلاق در خانواده از سوی خواهران ارائه شد.

 

در این محفل یکی از بانوان مسوول در جامعه القرآن کابل در موضوع مقام و منزلت و شخصیت آن حضرت سخنان مفصلی ایراد کرد و گفت: موضوع اخلاق از عمده ترین ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) است که می تواند الگوی مناسب برای مردم باشد. حضرت زهرا(س) تا آخرین لحظه زندگی خود از عبادت دست نکشید، حتی وقتی که در حالت احتضار بود نشسته نمازش را خواند.

 

وی افزود: با توجه به حضور فاطمه زهرا(س) در تمام عرصه های زندگی، خواهران هم می توانند در خارج از منزل فعالیت داشته باشند اما با داشتن حجاب و عفاف کامل و رعایت شئونات اسلامی، هیچ اشکالی ندارد ما و شما کار کنیم، اما چیزی که لازم است حجابمان طبق خواسته دین مقدس اسلام باشد.

 

سپس حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده مسوول جامعه القرآن کابل در رابطه با جایگاه زن از دیدگاه اسلام سخنانی ایراد کرد و از حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان یک الگوی مناسب در تمام ابعاد، عبادی، دینی، معارف، سیاسی و اجتماعی نام برد.

 

وی تأکید کرد: مقام حضرت زهرا(س) به حدی است که پیامبر اکرم(ص) او را ام ابیها خطاب می کند و از او به عنوان پاره تن رسول الله و میوه قلبش یاد می کند و اذیت و آزار او اذیت و آزار و خوشحالی او خوشحالی و خشنودی پیامبر(ص) و خداوند است.

 

حسن زاده افزود: هدف از برگزاری این همایش آشنایی جوانان و نوجوانان با شخصیت حضرت فاطمه(س) است که او را نمونه زندگی خود قرار دهند. ما می خواهیم با آشنایی پیشوایان دینی و مخصوصاً حضرت زهرا(س) گام‎های بزرگ برای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) برداریم./994/ب102/د

ارسال نظرات