۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۱۶۲۰۶۰

برپایی همایش اقتصاد اسلامی در لندن

خبرگزاری رسا ـ نهمین دوره اجلاس جهانی اقتصاد اسلامی از سوی کشور مالزی، 7 تا 9 آبان ماه در شهر لندن برگزار می‌شود.
اقتصاد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش جهانی اقتصاد اسلامی از سوی کشور مالزی در روزهای هفتم تا نهم آبان ماه در شهر لندن برگزار می شود.

 

این همایش که تاکنون علاوه بر مالزی در کشورهای اسلامی پاکستان، کویت، اندونزی و قزاقستان برگزار شده است، امسال در انگلیس برگزار خواهد شد.

 

«موسی هیتام»، رییس بنیاد اجلاس جهانی اقتصاد اسلامی اعلام کرد: این همایش برای اولین بار قرار است در یک کشور غیراسلامی و در کانون تجارت جهان یعنی شهر لندن برگزار شود و دولت بریتانیا نیز تمایل زیادی برای برگزاری این اجلاس در لندن از خود نشان داد.

 

وی افزود: نشان دادن تصویری مثبت از اسلام و اینکه اسلام می‌تواند سبب ترقی زندگی مسلمانان شود و همچنین این مسأله که اسلام یک دین جهانی بوده و از سوی جامعه جهانی پذیرفته شده است، از جمله دستاوردهای این اجلاس است.

 

اجلاس جهانی اقتصاد اسلامی اولین بار در سال 2003 به عنوان اجلاس تجاری سازمان همکاری اسلامی که در آن زمان سازمان کنفرانس اسلامی نام داشت، در حاشیه دهمین اجلاس این سازمان در مالزی برگزار شد.

 

پس از آن این اجلاس به صورت مرتب از سوی مالزی به منظور بهبود وضع اقتصادی کشورها و جوامع اسلامی در سراسر جهان و گسترش ارتباطات میان جوامع اسلامی و غیر اسلامی برگزار شد./982/ب102/د

ارسال نظرات