۳۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۱۶۲۴۱۶
فعال آمریکایی:

قطر،عربستان و ترکیه به دنبال جنگ داخلی سوریه هستند

خبرگزاری رسا ـ هماهنگ کننده عمومی سازمان ضد جنگ «آنسر» با اشاره به اقدامات جنایت آمیز برخی از معارضان مسلح در سوریه تأکید کرد که قطر، عربستان و ترکیه به دنبال ایجاد جنگ داخلی در سوریه هستند.
آمريکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، برایان بیکر، هماهنگ کننده عمومی موسسه ضد جنگ «آنسر» آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری «روسیا الیوم» تأکید کرد که عربستان، ترکیه و قطر به دنبال ایجاد جنگ داخلی در سوریه هستند.

 

وی افزود: گمان نمی کنم واشنگتن به سخنان اسد گوش دهد، اما رییس جمهور سوریه به درستی گفت که آمریکا از اصطلاح تروریسم به عنوان شعاری برای جلب نظر دیدگاه عمومی برای حمله به کشورهای مختلف مثل حمله به لیبی یا عراق استفاده می‌کند.

 

بیکر گفت: در حالی که مردم این کشورها از حقوق خود دفاع می‌کنند و به دنبال تروریسم نیستند اما در مورد مسأله سوریه نیز سیاست‌هایی در آمریکا وجود دارد که با حکومت‌های همپیمان در قطر، ترکیه و عربستان دست به دست هم داده‌اند تا جنگی داخلی در سوریه راه بیاندازند در حالی که بخشی از معارضان دست به اقدامات مجرمانه‌ای در حق مردم سوریه می‌زنند.

 

وی تصریح کرد: معیارهای دوگانه‌ای در مورد سوریه از سوی واشنگتن وجود دارد هنگامی که شما از اصطلاح تروریسم استفاده می‌کنید می‌توانید کارهای فراوانی انجام دهید هنگامی اتحاد جماهیر شوروی سابق به افغانستان حمله کرد آمریکا ابتدا از طالبان حمایت کرد اما امروز با این گروه در کشورهای مختلف می‌جنگد.

 

بیکر معتقد است که این اقدامات آمریکا برای تنظیم دوباره خاورمیانه از طریق ایجاد حکومت‌های دست نشانده در آن است و مردم سوریه تاوان تعلل واشنگتن از رسیدن به راهکار سیاسی را پس می‌دهند./982/ب102/د

ارسال نظرات