۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۱۶۲۵۵۰

نیروهای انگلیسی نوجوان عراقی را شکنجه و سپس اعدام کردند

خبرگزاری رسا _ عموی نوجوان عراقی که سالها پیش به دست نیروهای اشغالگر انگلیسی کشته شد به کمیته تحقیقی که برای بررسی در مورد مرگ چهل عراقی به دست نیروهای انگلیسی در سال 2004 میلادی تشکیل شد گفت که انگلیسی‎ها برادرزاده وی را شکنجه کرده و سپس به دار آویختند.
عموي نوجوان مقتول عراقي به وسيله نيروهاي انگليسي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، عموی نوجوان عراقی که چندین سال پیش کشته شد در کمیته تحقیقی که به تحقیق درباره مرگ چهل عراقی به دست نیروهای انگلیسی در سال 2004 میلادی می پردازد گفت که برادرزاده وی پس از دستگیری به وسیله نیروهای انگلیسی شکنجه و سپس به دار آویخته شده است.


وی تاکید کرد که آثار شکنجه را بر روی بدن حمید السویدی، برادرزاده خود مشاهده کرده بود.


 عموی این نوجوان عراقی افزود که آثار چکمه نظامی بر روی پیشانی، دست شکسته و زخم های ناشی از اصابت گلوله به بدن از جمله شکنجه هایی بوده است که آثار آن بر روی حمید السویدی قابل مشاهده بوده است.


وی خاطرنشان کرد که نشانه هایی از حلق آویز کردن وی نیز وجود داشت.


عموی چهل و هشت ساله حمید السویدی، نوجوان شهید عراقی در ادامه گفت که شاهد یک فاجعه انسانی بوده است، چرا که جنازه برادرزاده وی چشم و اعضای داخلی نداشته است.


وزارت دفاع انگلیس در ماه می سال 2004 میلادی مجبور شد مجوز تشکیل کمیته حقیقت‎یاب برای بررسی علل مرگ چهل عراقی به دست نیروهای انگلیسی را تشکیل دهد.


 این در حالی است که دولت انگلیس سعی دارد شواهدی را که منجر به محکومیت سربازان این کشور می شود پنهان کند./990/ب902/د

ارسال نظرات