۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۱۶۲۵۷۵

2200 نظامی آمریکایی قربانی جنگ افغانستان شدند

خبرگزاری رسا ـ بر اساس تازه‌ترین آمار منتشرشده از قربانیان جنگ افغانستان، از سال 2001 تاکنون، 2 هزار و دویست نظامی آمریکایی در این جنگ کشته شده‌اند.
آمريکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، براساس تازه‌ترین آمار، دست‌کم 2 هزار و دویست نظامی آمریکایی در نتیجه تجاوز آمریکا به افغانستان از اواخر سال 2001 تا کنون جان خود را در این کشور دست داده‌اند.

 

براساس آمار رسمی منتشر شده از سوی پایگاه اینترنتی icasualties.org، در سال جاری، 26 نیروی آمریکایی جان خود را در افغانستان از دست داده‌اند.

 

در سال 2012 نیز 310 نظامی آمریکایی جان خود را در افغانستان از دست داده‌اند، با این وجود سال 2010 مرگبارترین سال برای ارتش آمریکا بود که طی آن این ارتش 449 نیروی خود را در افغانستان از دست داد.

 

در همین حال سازمان ملل می‌گوید، شمار غیرنظامیان کشته و زخمی در افغانستان به شکل شدیدی در 3 ماهه نخست سال 2013 نسبت به همین دوره زمانی در سال گذشته افزایش یافته است.

 

نبیل مبارز، سخنگوی هیأت کمک‌رسان سازمان ملل در افغانستان (یوناما) در 8 آوریل نسبت به تلفات غیرنظامیان هشدار داد.

 

وی شمار دقیق کشته‌شدگان یا زخمی‌ها را اعلام نکرد، اما از همه طرف‌های درگیر در جنگ افغانستان خواستار توقف آسیب رساندن به غیر نظامیان شد.

 

بسیاری از غیرنظامیان افغان بر اثر بمباران هوایی نیروهای ائتلاف جان خود را از دست می‌دهند و برخی نیز قربانی مین‌های کنار جاده‌ای می‌شوند./982/ب102/د

ارسال نظرات