۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۱۶۲۶۵۵
عضو هیأت رییسه جنبش امل لبنان:

همگان بر ناتوانی دشمنان در براندازی نظام سوریه اتفاق نظر دارند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت رییسه جنبش امل لبنان تأکید کرد که دوست و دشمن بر ناتوانی دشمنان در براندازی نظام بشار اسد اجماع دارند.
خليل حمدان عضو هيات رييسه جنبش امل لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، خلیل حمدان عضو هیأت رییسه جنبش امل لبنان، روز گذشته در مراسم بزرگداشت شهدای منطقه قعقعیه که با حضور شمار زیادی از شخصیت‌های مذهبی، سیاسی و اجتماعی برگزار شد، با اشاره به نقش شهدای این منطقه در کمک به مقاومت اسلامی و آزادسازی اراضی اشغالی لبنان، برگزاری راهپیمایی این منطقه در آن دوران با نظارت امام موسی صدر را اتفاق بسیار مهم و موثری در بازیابی عزت و کرامت شهروندان لبنانی برشمرد.


وی، منطقه قعقعیه را پرچمدار حمایت از امام موسی صدر دانست و از نبیه بری رییس مجلس لبنان خواست شخصا و به طور جدی پیگیر مسأله امام موسی صدر باشد.


عضو هیأت رییسه در ادامه با اشاره به آرای بی سابقه پارلمان لبنان برای تشکیل حکومت تمام سلام، خواستار همکاری و تعاون بیشتر احزاب و گروه‌های لبنانی برای تشکیل حکومتی مقتدر و کارآمد شد.


حمدان بر لزوم حل گام به گام بحران های موجود در لبنان تاکید کرد و گفت: نباید تشکیل حکومت و تصویب قانون انتخاباتی لبنان را در گرو یک دیگر قرار داد چرا که این امر حل مشکلات را سخت‌تر می‌کند.
 

عضو هیأت رییسه جبش امل تاخیر در تشکیل حکومت لبنان را از نظر اقتصادی ، سیاسی و امنیتی به ضرر لبنان دانست و خواستار تسریع در روند تشکیل کابینه تمام سلام شد.
 

وی در تبیین شاخص های مورد نظر برای دولت آینده لبنان، داشتن بینش سیاسی دقیق و بی طرف بودن را از مهم ترین شاخص های آن دانست و افزود: دولت آتی لبنان باید در برابر تهدیدهای روز افزون رژیم صهیونیستی و حمله گروه‌های مسلح مستقر در سوریه به خاک لبنان با اقتدار کامل از کشور دفاع کند.
 

حمدان از سکوت برخی طرف‌های لبنانی در برابر حمله تروریست‌ها به خاک لبنان انتقاد کرد و گفت: برخی گروه‌ها که تا دیروز همواره از تهدید نظام سوریه برای امنیت لبنان دم می‌زدند امروز در برابر حمله‌های موشکی گروه‌های مسلح به مناطق مرزی لبنان سکوت اختیار کرده اند.
 

وی افزود: خوشبختانه شاهد شکست توطئه‌های دشمنان در برابر سوریه هستیم و عدم توانمندی براندازی نظام بشار است امری است که دوست و دشمن بر آن اتفاق نظر دارند./983/ب902/د

ارسال نظرات