۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۱۶۳۲۰۷

بازخوانی «صحیفه نور» در «کتاب انقلاب»

خبرگزاری رسا - «کتاب انقلاب» به قلم محمدرضا زائری از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شد که شرحی بر «صحیفه نور» امام‌خمینی رحمةالله‌علیه است.
کتاب انقلاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از دفتر نشر فرهنگ اسلامی، در آستانه بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نخستین مجلد از مجموعه «کتاب انقلاب» به قلم حجت‌الاسلام محمدرضا زائری منتشر شد.

 

این کتاب با زیر عنوان «فصل بیداری» به بازخوانی اندیشه‌های بنیان‌گذارجمهوری اسلامی ایران می‌پردازد. بخشی از این اندیشه‌ها در مجموعه‌کتاب «صحیفه نور» مکتوب شده و مولف کوشیده است پس از تلخیص سخنان امام خمینی با اضافه کردن شرح‌هایی مخاطب را به تامل در بیانات بنیان‌گذار فقید انقلاب اسلامی ترغیب کند.

 

زائری در مقدمه کتاب خود نوشته است: «سخنان دلنشین و گهربار امام راحل خلاصه و چکیده معارف اسلامی و الهی به زبان روز است و «صحیفه نور» جاودان و خواندنی و تازه خواهد ماند؛ مجموعه‌ای که چکیده و روح معارف اسلامی و الهی را در قالب زمان معاصر برای همگان عرضه می‌کند و این کتاب کوچک، پنجره‌ای به آن آسمان بزرگ و گسترده خواهد بود تا «صحیفه نور» را به تناسب استفاده و نیاز عموم مخاطبان از آغاز و به تدریج به بازخوانی بنشینیم و بهانه‌ای باشد تا مشتاقان و تشنگان آن سخن گوارا را پیاله‌ای بنوشاند.»

 

بنابراین می‌توان «کتاب انقلاب» را نوشتاری کاربردی و سهل‌الوصول در استخراج اندیشه‌های داهیانه رهبر فرزانه‌ای دانست که بنیان‌گذار بیداری اسلامی بود، از این رو انتخاب زیرعنوان «فصل بیداری» برای این مجموعه نیز هوشمندانه و هدف‌دار تلقی می‌شود.

 

«کتاب انقلاب؛ فصل بیداری» در420 صفحه و به بهای 130 هزار ریال از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شده است./998/د102/ق

ارسال نظرات