۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۱۶۳۲۷۰
نتیاج یک نظرسنجی جدید نشان داد؛

ناامیدی انگلیسی‎ها از آینده اقتصادی کشورشان

خبرگزاری رسا _ نتایج یک نظرسنجی جدید که در انگلیس انجام شده است نشان می‎دهد مردم این کشور به آینده اقتصادی انگلیس خوشبین نبوده و امیدی به بهبود اقتصاد این کشور در آینده نزدیک ندارند.
بحران اقتصادي غرب

 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "ویتی اسپارکس"، نظرسنجی جدیدی که در انگلیس صورت گرفت نشان داد که مردم این کشور از مشکلات اقتصادی پی در پی خسته شده و امیدی به بهبودی اقتصاد این کشور تا حداقل چهار یا پنج سال آینده ندارند.

 

این نظرسنجی که به وسیله بنیاد "رزولشن" صورت گرفته است نشان داد که 46 درصد از انگلیسی ها فکر می کنند اوضاع نامناسب اقتصادی تا سال 2015 بدتر نیز خواهد شد.

 

از دیگر نتایج جالب این نظرسنجی آن است که بیش از یک سوم سوال‎شوندگان اعتقاد دارند که حداقل تا چهار یا پنج سال آینده خبری از بهبود اقتصادی نخواهد بود، یک سوم دیگر نیز اعتقاد دارند این مدت ممکن است بین شش تا ده سال طول بکشد.

 

این نظرسنجی در آستانه انتشار آمار مربوط به تولید ناخالص داخلی در چهار ماهه نخست سال 2013 که قرار است فردا توسط اداره ملی آمار انگلیس ارائه شود منتشر شده است.

 

تولید ناخالص داخلی انگلیس در چهار ماهه پایانی سال 2012 میلادی کاهش داشت و چنان چه آمارهای فردا نیز کاهش محسوسی داشته باشند دولت محافظه کار انگلیس با فشار زیادی از سوی افکار عمومی این کشور روبرو خواهد شد.


 
این در حالی است که چندی پیش نیز مروین کینگ، رییس بانک انگلیس در یک مصاحبه مطبوعاتی گفته بود: بحران اقتصادی که ما درگیر آن هستیم یک بحران عادی نیست و به همین علت به سادگی بهبود نمی یابد. 

 

مروین کینگ خاطرنشان کرد که تا پیش از سال 2016 میلادی نشانه‎ای از بهبود اقتصادی مشاهده نمی‎شود.

 

وی تاکید کرده بود: اقتصاد ما به علت بحران مالی اروپا با چالش‎های بزرگی دست به گریبان است.

 

گفتنی است در اکتبر سال میلادی گذشته یک سازمان خیریه اعلام کرد که در فاصله میان ماههای آوریل و سپتامبر 2012 میلادی بیش از دو هزار وعده غذا در میان صد و ده هزار بزرگسال و کودک انگلیسی توزیع کرده است.

 

این سازمان همچنین پیش‎بینی کرده بود که تعداد فقرای انگلیسی که برای سیر کردن شکم خود به کمک موسسات خیریه احتیاج خواهند داشت در سال 2013 به بیش از دویست هزار نفر افزایش یابد./990/ب902/د

ارسال نظرات